ورزش بعد از جراحی بینی

ورزش بعد از جراحی بینی از جمله سوالاتی است که افراد متقاضی برای جراحی بینی در خرم آباد از جراح رینوپلاستی خود می پرسند و می خواهند بدانند چه مدت بعد از عمل می توانند برنامه ورزشی خود را مجدداً در پیش بگیرند. در این مقاله از دکتر آتوسا طهماسبی ، بهترین جراح بینی خرم آباد ، می خواهیم به سوالات شما پاسخ دهیم.

 

ورزش بعد از جراحی بینی - دکتر آتوسا طهماسبی در خرم آباد

 

ورزش بعد از جراحی بینی با دکتر طهماسبی

به این نکته توجه داشته باشید که تحرک و ورزش بعد از عمل جراحی بینی دارای مدت زمانی است که فرد بهتر است آن ها را بداند و برای به دست آوردن نتیجه ایده آل از جراحی رینوپلاستی آن ها را رعایت کند. بیمار بهتر است در روز های اول بعد از جراحی زیبایی بینی استراحت کرده تا روند بهبود زخم های به بهترین نحوه ممکن انجام شود.

  • ورزش بعد از یک هفته

بیمار پس از گذشت یک هفته از جراحی زیبایی بینی می تواند به طور اهسته پیاده روی انجام دهد، اما به این نکته توجه داشته باشید که از پیاده روی کردن در مکان های شلوغ که ممکن است به بینی شما ضربه وارد شود خودداری کنید.

  • ورزش بعد از یک ماه

بعد گذشت یک ماه از جراحی زیبایی بینی بیمار می تواند پیاده روی تند و دوچرخه سواری را انجام دهد، اما به این نکته توجه داشته باشید که به مدت طولانی از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید، چرا که گرما باعث تورم بینی می شود.

  • ورزش بعد از دو ماه

بعد این مدت بیمار می تواند ورزش بعد از جراحی بینی را با ورزش های هوازی را آغاز کند و از وزنه های سبک استفاده کند، همچنین بیمار پس از گذشت دو ماه از عمل زیبایی بینی می تواند به استخر برود و شنا کند اما از زدن شیرجه باید پرهیز کند. دکتر آتوسا طهماسبی جراح بینی در لرستان ؛ به بیماران خود توصیه می کنند که در این مدت از انجام فعالیت های سنگین ورزشی خودداری کنند ؛ چرا که باعث افزایش میزان خون در بینی شده و این امر باعث تورم بینی می شود. بیمار بهتر است در این دوره برای انجام ورزش های مورد نظر خود از محافظ استفاده کند.

  • ورزش بعد از شش ماه

بیمار پس از این مدت می تواند بدون محافظ و به طور طبیعی ورزش های مورد نظر خود را انجام دهد، اما برای انجام ورزش هایی همچون بوکس و تکواندو بهتر است تا یک سال صبر کند تا استحکام بینی بیشتر شود. با رعایت نکات فوق بهترین نتیجه را از جراحی بینی به دست آورید.

 

ورزش بعد از جراحی بینی - دکتر آتوسا طهماسبی

 

محدودیت برای انجام دادن ورزش بعد از رینوپلاستی در خرم آباد

در رابطه با ورزش بعد از جراحی بینی دقت داشته باشید که ، حرکات ورزشی که نیازمند خم شدن بسیار زیاد هستند باید بسیار محدود شوند. در نظر داشته باشید که بعد از انجام رینو پلاستی نمی توانید خیلی سر خود را پایین بیاندازید و خم شوید ؛ زیرا این مساله خونریزی را افزایش خواهد داد و موجب تورم بینی خواهد شد. وزنه برداری و انجام حرکات های خیلی دشوار در رشته بدن سازی را به 6 هفته بعد از انجام عمل موکول کنید. استفاده از ویتامین ها ، املاح معدنی و مکمل های ورزشی را بهتر است 7 روز پس از جراحی شروع کنید.

حضور در استخر

شنا کردن و شیرجه زدن در استخر می تواند مشکلات بسیاری را برای بینی تان به وجود بیاورد از جمله این مشکلات عفونت ، آسیب به بینی و خونریزی شدید را می توان نام برد. سونا و جکوزی نیز به دلیل وجود رطوبت و بسیار گرم بودن هوا می توانند این مشکلات را برایتان ایجادد کنند.

انجام سفرهای هوایی ، پرواز با پاراگلایدر

به دلیل وجود فشار موجود در هواپیما بینی دچار خونریزی و تورم شدید خواهد شد . در صورتی که نیاز به انجام یک سفر هوایی دارید 1 هفته ان را به تعویق بیاندازید. از انجام ورزش هایی نظیر پاراگلایدر نیز خودداری کنید ؛ زیرا این ورزش بعد از جراحی بینی نیز ممکن است همین مشکلات را برایتان به ارمغان بیاورد.

ورزش های ساحلی و قرار گرفتن تحت اشعه خورشید

انجام ورزش های ساحلی و قرار گرفتن در معرض نور شدید آفتاب باعث بسیار کند شدن روند بهبودی و سوختگی پوستتان خواهد شد .

به مدت 4 هفته از انجام دادن این ورزش ها بعد از عمل بینی پرهیز کنید

یوگا

یوگا یک ورزش کششی بسیار خوب می باشد که تعدادی حرکت بسیار سنگین نیز دارد .در مورد این ورزش بعد از عمل زیبایی بینی باید بدانید که بعد از گذشت هفته نخست بعد از جراحی حرکات خیلی سبک و کششی آن را می توانید انجام دهید.

بسکتبال و والیبال

در انجام این ورزش ها خطراتی چون ایجاد صدمه با توپ و برخورد با افراد وجود خواهد داشت .سعی کنید به مدت دوماه از انجام این ورزش ها صرف نظر کنید.

پیاده روی بعد از جراحی بینی

پرداختن به پیاده روی بعد از انجام تمامی جراحی ها من جمله جراحی بینی ، توصیه می شود در مورد راینو پلاستی نیز همین گونه می باشد . پیاده روی کردن بعد از جراحی رینوپلاستی باعث کاهش خطر ایجاد لخته خون خواهد شد.البته در نظر داشته باشید که در ابتدا باید با مقادیر کمی پیاده روی شروع به کار کنید و در نهایت آرام آرام این روند را افزایش دهید. در نظر داشته باشید این فعالیت در صورتی بسیار مفید می باشد که زیر اشعه مستقیم خورشید انجام نشود. هفته اول بعد از جراحی می توانید سه بار در روز و هر بار به مدت 5 دقیقه پیاده روی کنید.در هفته دوم می توانید به مدت 5 دقیقه زمان بیشتری را به این فعالیت اختصاص دهید و همین روال افزایشی را تا پایان هفته چهارم ادامه دهید. این نکته را به خاطر بسپارید که با انجام مراقبت های بعد از جراحی بینی کاملا به موقع و سریع بعد از گذشت یکسال بینی عمل شده شما از نظر استحکام تفاوتی با بینی طبیعی نخواهد داشت. رعایت موارد فوق که از سوی دکتر آتوسا طهماسبی ، بهترین جراح زیبایی بینی لرستان ، در اختیار شما قرار گرفته اند ، بر روی نتیجه ای که در پایان دوران ریکاوری پدید می آید ، تاثیر مستقیمی دارد. از این رو کسانی تحت عمل بینی ، چه درمانی چه زیبایی قرار گرفته اند ، موظف هستند تمام توصیه ها را رعایت فرمایند. در غیر اینصورت خودشان نیز باید مسئولیت پیشامدهای ناخوشایند بعد از آن را متقبل شوند و شخص دیگری را مقصر نشمارند.

 

ورزش بعد از جراحی بینی - دکتر آتوسا طهماسبی در خرم اباد

 

برای ورزش بعد از جراحی بینی چه مدت باید منتظر بمانیم ؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است برای متقاضیان عمل بینی که به صورت حرفه ای یک رشته ورزشی را دنبال می کنند به وجود آید ، این است که برای شروع ورزش بعد از جراحی بینی تا چه مدت باید صبر کرد؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که به طور کل حدوداً 6 هفته طول می کشد تا اجزای بینی به حالت اولیه خود بازگردند ، از همین رو توصیه می شود تا گذشت این زمان صبر کرده و از انجام هرگونه فعالیت ورزشی خودداری کنید. پس از گذشت این مدت زمان شما می توانید تمرینات معمول خود را از سر بگیرید ، البته به یاد داشته باشید که برای شروع بهتر از از فعالیت های که باعث افزایش ضربان قلب شما می شود دوری کنید. بعد از گذشت این مدت زمان بیشتر بیماران می توانند تمرینات ملایم ، کم خطر و غیر تماسی را مانند شنا و دوچرخه سواری را از سر بگیرند. جراحان بینی توصیه می کنند در ورزش های که به فعالیت بدنی زیاد نیاز دارند ، مانند ایروبیک که یک رشته ورزشی پر تحرک و نفس گیر می باشد یا طناب زدن و دویدن مراقب باشید. از آنجایی که برای مدت زمان کوتاهی از فضای ورزش و تمرینات خود دور بودید ممکن است بدنتان آمادگی انجام فعالیت های ورزشی شدید را نداشته نباشد ، از همین رو برای رسیدن به آمادگی بدنی پیش از عمل زیبایی بینی سخت ترین تمرین های ایروبیک ، بدنسازی ، تکواندو و غیره را انجام ندهید و هیچ گاه سعی نکنید همان مسیری را که پیش از انجام جراحی زیبایی بینی در پیش گرفته بودید را ادامه دهید. با وزنه های سبک تر شروع کنید و اجازه دهید بدنتان خود را با وضعیت جدید وقف دهد و به حالت اولیه باز گردد.

چه زمانی می توان ورزش را بعد از عمل بینی آغاز کرد ؟

حتما برای شما هم سوال پیش آمده است که آیا دیگر استراحت کافی است ؟ آیا می توانم فعالیت های ورزشی خود را آغاز کنم یا خیر ؟ آیا دیگر هیچ گونه عارضه ای وجود ندارد ؟ ممکن است بعد از گذشته یک بازه زمانی احساس کنید که وضعیت جسمانی شما به حالت پایدار رسیده است و آنقدر احساس خوبی دارید که تصمیم می گیرید تا ورزش بعد از جراحی بینی را آغاز کنید. آیا زمان مناسبی برای آغاز فعالیت های ورزشی است ؟

خیر هرگز چنین اشتباهی نکنید ، روند بهبودی ، ترمیم استخوان ها و بافت های آسیب دیده پوست بینی زیبا جو حدود 6 الی 8 هفته زمان خواهد برد ، به همین منظور ضروری است تا فعالیت های افراد کاهش یابد. زیرا بدن بعد از هر پروسه درمانی خود را آماده بهبودی می کند ، بنابراین لازم است شما با رعایت اقدامات بعد از جراحی بینی به خوبی استراحت کنید ، مواد غذایی سالم و مفید مصرف کنید و به مقدار کافی آب بنوشید تا در روند بهبودی و ترمیم بافت های پوست به شما کمک کند. به همین منظور توصیه می شود تا به هنگام ورزش بعد از جراحی بینی حدود 4 الی 6 ماه صبر کنید و از انجام فعالیت ها ورزشی بعد از جراحی بینی بپرهیزید تا خطر خونریزی کاهش یابد و موجب بروز اختلال در روند بهبودی نشود.  توصیه می شود در ماه اول به هیچ عنوان سمت ورزش های هوازی و پر تنش نروید ، با افزایش ضربان قلب ، جریان خون در شما افزایش پیدا کرده و موجب تورم و التهابات فراوان می شود و در برخی موارد بسیار حساس ممکن است بخیه باز و زیبا جو به عفونت مبتلا شود.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات