انحراف بینی

در اکثر مواقع کجی بینی با انحراف استخوان بینی اشتباه گرفته می شود و این دو به طور کامل از هم جدا هستند ، جراحی بینی کج یک عمل زیبایی محسوب می شود زیرا در ظاهر فرم مشکلاتی را به وجود می آورد و از زیبایی بینی کاسته می شود. جراحی انحراف بينی یک عمل درمانی محسوب می شود زیرا انحراف بينی در مواقعی مشکلات تنفسی به وجود می آورد. تشخیص اینکه بینی کج است یا انحـراف دارد توسط خود فرد به سختی امکان پذیر است و برای تشخیص دقیق بهتر است به بهترین جراح بینی در دکتر آتوسا طهماسبی برای جراحی بینی در خرم آباد مراجعه شود.

انحراف بینی - دکتر آتوسا طهماسبی در خرم اباد

سن مناسب برای انجام جراحی انحـراف بینی

برخی از بدو تولد مشکل انحراف استخوان بینی دارند و تمایل به رفع آن دارند ولی بهتر است تا اتمام دوره بلوغ برای رفع آن صبر کنند. اما اگر در سنین بزرگسالی بر اثر ضربه یا حادثه ، بینی دچار انحـراف شده است ، توصیه می شود در اسرع وقت برای رفع انحـراف بینی اقدام کنید.

حالت های انحراف بینی

حالت اول

• تیغه وسط بینی کج است .
  • یکی از سوراخ ها یا هر دو سوراخ مسدود شده اند.
  • در این حالت جراحي انحراف استخوان بینی انجام می شود.

حالت دوم

• کج بودن تیغه بینی به موازات کل ساختار بینی است.
  • سوراخ های بینی مسدود نخواهند شد.
  • جراحی زیبایی بینی و جراحي انحراف استخوان بینی  به صورت هم زمان انجام می شود.

حالت سوم

• هم فرم بینی کج است هم تیغه وسط بینی انحراف دارد.
  • یکی از سوراخ ها یا هردو آن ها مسدود شده اند.
  • نیاز است جراحی زیبایی بینی و جراحي انحراف استخوان بینی به صورت هم زمان انجام شود.

انحراف بینی - دکتر آتوسا طهماسبی در خرم اباد

علائمی که افراد با وجود انحراف استخوانی با آن مواجه می شوند چیست ؟

اختلالات خواب : انحراف استخوان بینی می تواند بر روی کیفیت خواب شما نیز تاثیرات منفی بگذارد و مانع از استراحت شما شود ، به همین منظور توصیه می شود جهت بهبود و درمان آن به پزشک مراجعه نمایید.

احساس درد در صورت و سر : در این مواقع با وجود مشکلات تنفسی و تحمل فشار بسیار زیاد ، افراد درد بسیار زیادی را در سر و صورت خود احساس خواهند کرد.

عفونت سینوس : با وجود انحراف در استخوان سپتوم ، افراد بسیار مستعد ابتلا به عارضه عفونت سینوس می باشند. در واقع هنگامی که مجرای بینی به علت عفونت بسته می شود ، افراد علائمی همچون سرما خوردگی خواهند داشت که با عفونت سینوس همراه است.

انسداد مجاری بینی : از جمله شایع ترین علائم و عوارض همراه با عارضه انحراف بینی ، انسداد حفره های بینی می باشد ، به هنگام ابتلا بیماران به الرژی ، سرما خوردگی و بیماری های مرتبط با تنفس بسیار تشدید خواهد شد.

خونریزی : با وجود خشک شدن استخوان سپتوم بینی ، افراد دچار خونریزی بینی نیز می شوند.

علل انحراف بینی چیست ؟

برخی افراد به طور مادرزادی با یک بینی منحرف متولد شده و برخی دیگر از آسیب دیدگی که منجر به انحراف بینی شده است رنج می برند. در برخی موارد تغییرات مرتبط با سن در بینی می تواند منجر به انحراف سپتوم یا تشدید انحراف شود. برخی افراد در اوایل زندگی متوجه این نقص نمی شوند و با بالا رفتن سن، این شرایط در آنها بدتر می شود.

رینوپلاستی چگونه انحراف بینی را درمان می کند؟

سپتوپلاستی برای درمان انحـراف بینی استفاده می شود. این روند 90 دقیقه طول می کشد و در طول روند، جراح بینی در لرستان دکتر آتوسا طهماسبی غضروف و استخوانی را که سپتوم را تشکیل می دهد، در موقعیت جدید قرار داده، پیرایش کرده و صاف می نماید. بسیاری از افراد متقاضی سپتوپلاستی، درخواست انجام رینوپلاستی را نیز به منظور ارتقا دادن شکل ظاهری بینی خود می دهند. در این شرایط جراح روند سپتورینوپلاستی را اجرا می کند.

انحراف بینی چگونه باعث خستگی و کبودی زیر چشم ها می شود ؟

به دلیل تاثیرات ناشی از سپتوم کج، مثل گرفتگی بینی، بسیاری افراد نمی توانند در طول شب خواب خوبی داشته باشند. همچنین قادر به وارد کردن هوای کافی در بینی نیستند. بهمین دلیل حلقه های تیره ای شبیه کبودی در زیر چشمان آنها شکل می گیرد.

آیا انحراف بینی باعث خشم می شود؟

انحراف استخوان بینی مستقیماً باعث خشم در افراد نمی شود. از آنجایی که به دلیل گرفتگی بینی خواب شب و مدیریت عفونت برگشتی سینوسی خسته کننده می باشد، بسیاری از افراد در اثر آن دچار رفتارهای توام با خشم می شوند. در واقع خشم یک محصول فرعی علائم در افرادی است که دچار انحراف بینی می باشند.

ریکاوری از رینوپلاستی انحـراف بینی چقدر طول می کشد ؟

چندین هفته زمان لازم است تا فرد بعد از رینوپلاستی سپتوم منحرف بهبود کامل پیدا کند. بر حسب آنچه دقیقاً در طول روند انجام شده است، این مدت زمان، برای از بین رفتن تورم و مشاهده نتیجه نهایی، 6 ماه طول می کشد. بیشتر افراد چند روز بعد از جراحی می توانند به محل کار خود بازگردند. از سر گیری فعالیت های نرمال از قبیل ورزش، به 3 هفته زمان نیاز دارد.

مراقبت های بعد از رینوپلاستی انحـراف بینی

• از یکی از دوستان یا نزدیکان بخواهید حداقل به مدت 24 ساعت بعد از جراحی در کنار شما باشد.
  • در یک هفته بعد از جراحی سر خود را در موقعیت بالاتر از بدن نگه دارید.
  • داروها و مسکن های تجویز شده را طبق دستور مصرف کنید.
  • فعالیت های خود را تا زمان صلاحدید پزشک محدود کنید.
  • پانسمان را در صورت نیاز عوض کنید.
  • زیاد استراحت کنید.

آیا امکان جراحی همزمان سپتوپلاستی و رینوپلاستی وجود دارد ؟

به جراحی همزمان عمل زیبایی بینی همراه با انحراف بینی ، سپتورینوپلاستی گفته می شود. هدف اصلی جراح در این پروسه بهبود مشکلات تنفسی بوده که پس از آن به ایرادات ظاهری بینی زیبا جو می پردازد. طی این جراحی غضروف در محل مناسب خود قرار گرفته که مشکلات تنفسی بهبود پیدا می کند و سپس هر گونه ایرادات موجود در ساختار و ظاهر بینی بر طرف می شود. تنها لازم است برای آغاز این پروسه درمانی به جراح بینی حاذق و با تجربه مراجعه کنید تا به نتیجه ای عالی از جراحی بینی خود دست یابید.

هزینه جراحی انحـراف بینی در خرم آباد

همانطور که گفته شد جراحي انحراف استخوان بینی ، جراحی درمانی است و در حالت اول بیمه به آن تعلق می گیرد . هزینه جراحی انحراف بینی با توجه به دستمزد جراح بینی تعیین شده و بیمار باید توسط جراح بینی معاینه شود ، سپس هزینه به طور دقیق گفته شود. برای مشاهده نمونه کارهای دکتر آتوسا طهماسبی ، بهترین جراح بینی در خرم آباد ، به صفحه اینستاگرام دکتر طهماسبی و گالری تصاویر در سایت ایشان مراجعه فرمایید.

ثبت نام
بازخورد درون خطی