14 مارس

پولیپ بینی

توده ای نرم ، که بدون درد وغیرسرطانی است و در مسیر سینوس های بینی قرار دارد ، پولیپ بینی نام دارد.

علائم پولیپ بینی شباهت با علائم سرما خوردگی دارد و اگر این علائم طولانی مدت شدند و باعث وجود علائمی چون سردرد شدید و مشکلات جدی تنفسی شدند ، حتما به جراح بینی مراجعه کنید و اقدام به درمان پولیپ بینی نمایید .

استفاده ازدستگاه بخور به علت افزایش رطوبت ، برای جلوگیری از ایجاد پولیپ بینی مفید است .

جراحی پولیپ بینی به دو روش انجام می شود :

جراحی آندوسکوپی

جراح بینی یک لوله را به همراه دوربین وارد بینی کرده و بعد از مشاهده پوليپ به وسیله یک دستگاه کوچک آن را از بینی خارج می کند.

پولیپ اکتومی

پولیپ های کوچک را توسط دستگاه مکش مخصوصی از بینی خارج می کنند.

پولیپ بینی

پوليپ بینی در بین کودکان نیز رایج است و مبتلا به آن می شوند.

راه های جلوگیری از پولیپ بینی در کودکان و نوزادان

• به رطوبت محلی که نوزاد در آنجا است توجه داشته باشید و با استفاده از دستگاه بخور رطوبت محل را افزایش دهید.
  • استراحت کودک کافی باشد و از مایعات به طور فراوان استفاده کند.
  • کودک را از عطر ، حیوانات خانگی و دود سیگار، به علت آلرژی زا بودن ، دور نگه دارید زیرا ممکن است باعث بروز مشکلاتی برای کودک شود.

هزینه عمل پولیپ بینی

پولیپ های کوچک را فرد احساس نمی کند و تنها جراح می تواند تشخیص دهد اما پولیپ های بزرگ با نشانه هایی چون عفونت در بینی ، مشکل تنفسی و غیره همراه هستند.

پوليپ های بینی کوچک و خفیف را می توان با دارو درمان کرد اما پوليپ های بینی که بزرگ هستند نیاز به جراحی پوليپ بینی دارند.

به همین علت بهتر است برای تشخیص پولیپ بینی و درمان آن به جراح بینی مراجعه کنید و قیمت را نیز به طور دقیق جویا شوید.

برای مشاهده نمونه کارهای دکتر آتوسا طهماسبی ، بهترین جراح بینی تهران ،  به پیج اینستاگرام و گالری تصاویر در سایت ایشان مراجعه فرمایید.

جراح و متخصص گوش و حلق و بینی – پلاستیک بینی
جراحی های سر و گردن