جراحی نوک بینی

عده ای از افراد که برای انجام جراحی بینی تز نوع زیبایی اقدام می کنند در جلسه مشاوره ای که گذاشته می شود از جراح بینی می خواهند فقط نوک بینی را تغییر دهد. این دسته از افراد عموما بینی هایی با نوک افتاده یا پهن دارند به همین دلیل برای انجام جراحی نوک بینی تصمیم می گیرند.برای انجام جراحی نوک بینی می توانید به بهترین جراح بینی لرستان دکتر طهماسبی مراجعه کنید.

 

جراحی نوک بینی

 

دلایل انجام جراحي نوک بيني

هر فردی برای انجام جراحی زیبایی بینی دلایل خاص خود را دارد، اما افرادی که برای جراحي نوک بيني اقدام می کنند عموما دلایلی چون افتادگی نوک یا گردی نوک بینی را ذکر می کنند.

گردی نوک بینی هنگامی به وجود می آید که غضروف بینی عرض زیادی داشته باشد، حالت ارتجاعی غضروف بینی موجب خم شدن نوک بینی شود، فاصله میان غضروف های بینی وجود داشته باشد و غیره.

توجه داشته باشید که در برخی مواقع ضخیم بودن پوست بینی موجب گردی نوک بینی نیز می شود که این امر عموما در بینی های گوشتی رخ می دهد.

اقدامات پیش از جراحی نوک بینی

ممکن است شخص نیاز به انجام دادن آزمایشاتی باشد که پزشک را از لحاظ سلامت جسمی مطمئن سازد.پیش از انجام جراحی ممکن است دکتر مصرف برخی از داروها که در پروسه جراحی ایجاد اختلال می کنند را ممنوع کند.

نحوه انجام جراحي نوک بيني

مدت زمان این جراحی 45 دقیقه می باشد و شخص برای انجام این فرآیند تحت بی حسی موضعی قرار می گیرد و نیاز به بستری در بیمارستان ندارد. این جراحی بسیار پرطرفدار می باشد زیرا زیبا سازی نوک بینی تاثیر بسیاری در توازن آن با دیگر اعضای صورت خواهد گذاشت.

جراحی نوک بینی به روش باز به جراح این امکان را می دهد که نوک بینی را با دقت بیشتر و به میزان قابل توجهی اصلاح کند. این تکنیک پیشرفته برای موارد سختی که نوک بینی بسیار پهن یا افتاده است، مورد استفاده قرار می گیرد.
جراحی نوک بینی به روش بسته امکان کاهش لبه بالایی غضروف های نوک بینی و در نتیجه اصلاح نوک بینی را فراهم می کند. این تکنیک همچنین با افزودن گرافت غضروف، استحکام نوک بینی را بهبود می بخشد.

در این جراحی بینی ، لبه های کوچکی از غضروف بینی جهت اصلاح شکل غضروف حذف و در نهایت بینی بخیه زده می شود. بخیه زدن موجب می شود تا نوک بینی تیز تر و طبیعی تری به نظر برسد. در برخی مواقع برای این که نوک بینی مشخص تر باشد از پیوند غضروف نیز استفاده می شود.

آن دسته از افرادی که نوک بینی آنها با سوراخ های بینی و پل آن تناسب ندارد، کاندیدای مناسبی برای انجام این عمل به شمار می روند.

چه اصلاحاتی با جراحی نوک بینی می تواند صورت بگیرد؟

  • ظاهر کوفته ای نوک بینی اصلاح می شود.
  • نوک بینی که حالت افتاده دارد در این روش به سمت بالا لیفت می شود.
  • سوراخ های بزرگ بینی را می توان کوچک تر کرد.
  • برجستگی های خفیفی که روی پل بینی قرار دارند را می توان با این روش اصلاح کرد.
  • مشکلات تنفسی را می توان برطرف کرد.
  • نوک بینی باریک تر و تیز تر می شود .

مراقبت های بعد از جراحی نوک بینی

مراحل ریکاوری در این عمل بسیار کوتاه تر از راینوپلاستی می باشد. در نظر داشته باشید که بینی های استخوانی زودتر از بینی های گوشتی بهبود می یابند.

  1. به هنگام استراحت بعد از تیپ پلاستی تلاش کنید که سرتان را بالا نگه دارید برای اینکار چندین بالشت زیر سرتان بگذارید. تا چند مدت پس از جراحی باید طاق باز بخوابید.
  2. تورم و کبودی بعد از گذشت دو الی سه هفته از بین خواهد رفت .برای کاهش تورم می توانید کمپرس سرد را در حوله ای بپیچید و استفاده کنید.
  3. تا حدود سه ماه نوک بینی تان بی حس خواهد بود.
  4. نفس کشیدن از طریق بینی و خارج کردن خلط سرفه می تواند میزان خونریزی را بسیار افزایش دهد.
  5. به مدت چهار هفته بعد از انجام جراحی سیگار کشیدن و نوشیدن الکل را متوقف کنید. این موارد روند بهبودی را به شدت کند خواهند کرد .
  6. به هیچ عنوان زخم ها را دستکاری نکنید.

آیا پروسه جراحی نوک بینی دردناک می باشد؟

به هنگام انجام پروسه تحت بی حسی موضعی می باشید و چیزی حس نمی کنید اما بعد از انجام جراحی وجود درد امکان پذیر می باشد که با مصرف مسکن ها قابل رفع می باشد. بعد از سه الی هفت روز می توانید فعالیت های روزانه تان را انجام دهید.

مزایا جراحی نوک بینی

  • این جراحی بزرگی بینی را درمان می کند و ساختار دماغ را زیبایی می بخشد.
  • این جراحی پروسه کوتاهی دارد و زمان بهبودی از آن بسیار کوتاه است.
  • این عمل برای اشخاصی که نوک بینی خیلی بلند یا خیلی کوتاهی دارند بسیار مناسب می باشد.

عوارض جراحی نوک بینی

از جمله عوارضی که ممکن است بعد از جراحی نوک بینی رخ بدهد می توان به اسکار ،خونریزی، عفونت ، آسیب رسیدن به اعصاب،هماتوم، بی حسی ،احتمال افتادگی نوک بینی ،وارد شدن آسیب به ساختارهای عمیق تروامکان بروز واکنش آلرژیک اشاره کرد.

چه زمان می توان نتیجه کامل را مشاهده کرد؟

بعد از گذشت 4-6 ماه از انجام پروسه تورم از بین خواهد رفت و نتایج را تا حدودی می توان مشاهده کرد اگرچه برای ارزیابی نتیجه نهایی باید حدود 9-12 ماه صبر کرد.

هزینه جراحی نوک بینی

در جلسه مشاوره ای که با دکتر طهماسبی خواهید داشت تمامی ابهامات شما اعم از هزینه جراحی نوک بینی برطرف می شود. توجه داشته باشید این هزینه برای هر فردی با توجه به نوع بینی و موارد بسیار دیگر متفاوت است. لازم به ذکر است که بیمه تنها هزینه جراحی بینی را می پردازد که جهت اصلاح عملکرد بینی انجام شود، در غیر این صورت تمامی هزینه های جراحی بینی به صورت آزاد حساب می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره جراحی زیبایی بینی به سایر مقالاتی که در سایت وجود دارند مراجعه کنید.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات