کوچک کردن بینی با جراحی

درباره کوچک کردن بینی با جراحی

امروزه کوچک کردن بینی با جراحی را رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی می گویند که متقاضیان زیادی را به خود اختصاص داده است، که با دو تکنیک جراحی بینی باز و جراحی بینی بسته انجام می شود.

برای کوچک کردن بینی با جراحی بهتر است به یک جراح بینی خوب مراجعه کنید، تا بهترین نتیجه را از جراحی زیبایی بینی به دست آورید.

جراح بینی برای کوچک کردن بینی با توجه به مهارت و تجربه خود یکی از تکنیک های فوق را انتخاب می کند.

 

کوچک کردن بینی با جراحی

 

جراحی بینی باز

در جراحی بینی به روش باز ، جراح پلاستیک بینی یک برش کوچک بر روی کلوملا ایجاد می کند و پس از جدا کدن پوست از بینی با حفظ عملکرد بینی اقدام به رفع ایرادات ظاهری بینی می کند و در پایان جراحی پوست را در محل برش خورده بخیه می زند.

جراحی بینی بسته

در جراحی بینی بسته هیچ برشی بر روی کلوملا ایجاد نمی شود و تمامی برش ها در داخل بینی زده می شود.

انواع بینی

پوست همه افراد ضخامت یکسانی ندارد، حتی نژاد نیز در میزان ضخامت پوست موثر است. میزان ضخامت پوست به غده های چربی بستگی دارد.

اشخاصی که پوستی با ضخامت زیاد دارند به طور معمول چربی پوست شان نیز زیاد است؛ این دو فاکتور باعث نمایان و مشخص شدن واضح و درست شکل غضروف بینی می گردد.

از جمله موثرترین عوامل در فرم دهی و میزان موفقیت آمیز بودن نتیجه جراحی بینی ، نوع بینی می باشد؛ نوع بینی با توجه به میزان استحکام و ضخامت پوست به دو نوع استخوانی و گوشتی تقسیم می شود که در ذیل توضیحات جامعی را در این رابطه خدمت تان ارائه کرده ایم.

 

 

بینی استخوانی :

چربی پوست بینی های استخوانی کم، ضخامت آن اندک و معمولاً بر روی آن جای آکنه وجود ندارد.

از دیگر ویژگی های بارز این نوع بینی می توان به غضروف های محکم و بزرگ اشاره کرد. ویژگی های ذکر شده تاثیر زیادی در درخشان بودن نتایج به دست آمده از جراحی بینی استخوانی داشته و همین امر موجب می شود تا این نوع بینی، قابل جراحی به هر سه فرم فانتزی، طبیعی و نیمه فانتزی باشد.

لازم به ذکر است که جراحی بینی استخوانی به دلیل داشتن غضروف های محکم و پوست نازک، راحت تر از جراحی بینی های گوشتی می باشد. به عبارتی بینی استخوانی، بهترین و ایده آل ترین نوع بینی برای جراحی است. برای دستیابی به مطلوب ترین نتایج از جراحی این نوع بینی تنها کافی است که زمان و دقت زیادی را در انتخاب جراح بینی خود صرف کنید.

بینی گوشتی :

وجود جای جوش بر روی پوست، ضخیم و چرب بودن پوست و همچنین ضعیف بودن استخوان و غضروف ها از مشخصه های بارز این نوع بینی می باشد.

از دیگر ویژگی های این نوع بینی می توان به پهن بودن سوراخ ها، نامطلوب، گرد و گوشتی بودن نوک بینی اشاره نمود.

به دلیل کم بودن غضروف های این نوع بینی، دکتر آتوسا طهماسبی ، جراح بینی لرستان حین جراحی اقدام به برداشتن غضروف از قسمتی از بینی که دارای غضروف زیادی است نموده و در قسمت های ضعیف تر، یک پایه غضروفی محکم می سازد. لازم به ذکر است که غضروف مورد نیاز از دنده و گوش بیمار نیز قابل برداشت است.

لازم به ذکر است که کم کردن بافت بینی با تکنیک های ذکر شده به هیچ عنوان موجب افزایش احتمال بازگشت فرم بینی به فرم اولیه خود نمی شود.

 

 

كوچك كردن بيني با ليزر

امروزه شاهده تبلیغات گسترده ای در خصوص كوچك كردن بيني با ليزر هستیم اما باید گفت هنوز علم پزشکی آنقدر پیشرفت نکرده است که بتوان با لیزر تغییراتی در استخوان بینی ایجاد کرد و لیزر تنها باعث صاف و شفاف شدن پوست بینی می شود.

اقدامات قبل و بعد از کوچک کردن بینی با جراحی به شرح ذیل می باشد:

  • یکی از مهم ترین اقدامات قبل از جراحی بینی انتخاب یک جراح بینی خوب می باشد، برای انتخاب جراح زیبایی بینی می توانید از دوستان و آشنایان خود پرس جو کنید، همچنین می توانید در گوگل به عنوان مثال بهترین جراح بینی لرستان را جستجو نمایید.
  • پس از انتخاب جراح بینی مورد نظرتان درباره سوابق کاری و میزان تحصیلات او تحقیق کنید و برای مشاوره به مطب او بروید.
  • جراح بینی پس از معاینه و بررسی بینی بیمار آزمایشاتی را تجویز می کند.
  • بیمار بهتر است دو هفته قبل و بعد از جراحی بینی از مصرف داروهای رقیق کننده خون استفاده نکند.
  • به مدت دو هفته قبل و بعد از جراحی بینی از مصرف الکل و دخانیات پرهیز کنید.
  • به صورت ناشتا برای کوچک کردن بینی با جراحی مراجعه کنید.
  • بعد از جراحی بینی داروهایی را که پزشک برای تان تجویز کرده است را راس ساعت استفاده کنید.

هزینه کوچک کردن بینی با جراحی چقدر می باشد:

هزینه جراحی بینی با توجه به دستمزد بهترین جراح بینی ، هزینه بیمارستان و پرسنل آن ، هزینه آزمایشات و غیره تعیین می شود.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات