عمل جراحی زیبایی بینی

عمل جراحی زیبایی بینی از جمله پرطرفدارترین جراحی های زیبایی می باشد که بر روی دو نوع بینی گوشتی و بینی استخوانی با یکی از دو تکنیک جراحی بینی به روش باز یا بسته انجام می شود.

عمل جراحی زیبایی بینی

کاندیدای مناسب عمل جراحی زیبایی بینی

افرادی که ظاهر بینی شان دارای مشکلاتی همچون قوز می باشد در صورت داشتن شرایط زیر می توانند برای انجام جراحی زیبایی بینی اقدام نمایند:

به بلوغ جسمی و فکری رسیده باشند

یکی از شرایط لازم برای جراحی بینی رسیدن فرد به بلوغ جسمی است که معمولاً در آقایان در سن 17 سالگی و در خانم ها در سن 16 سالگی اتفاق می افتد.

اگر فرد به بلوغ جسمی نرسیده و برای انجام این عمل زیبایی اقدام کند امکان دارد بینی اش بعد از جراحی رشد کرده و برای او دردسرساز شود. همچنین فرد باید از نظر فکری نیز کامل باشد زیرا ممکن است بعداً از انجام جراحی بینی پشیمان شود.

پوست بینی دارای کیفیت لازم باشد

مهم ترین و موثرترین فاکتور در رضایت بخش و مطلوب بودن نتیجه جراحی زیبایی بینی پوست آن است.

بهترین نوع پوست، پوستی است که ضخامت، غدد چربی و میزان بافت های چربی زیر آن کم باشند در این صورت تغییرات صورت گرفته در استخوان و غضروف های بینی بهتر قابل مشاهده خواهند بود.

خانم هایی که باردار و شیرده نباشند

برای انجام جراحی بینی لازم است تا بیمار تحت بیهوشی قرار بگیرد، به همین دلیل بهتر است خانم هایی که در دوران بارداری یا شیردهی قرار دارند از انجام این عمل زیبایی و هر جراحی و روشی که برای سریع تر انجام دادن آن ضرورتی وجود ندارد خودداری کنند زیرا مواد بیهوشی می تواند بر روی جنین یا نوزاد اثرات مخربی بگذارد.

افرادی که به بیماری های خاص ابتلا ندارند

حفظ سلامت بیمار در جراحی بینی بر همه مسائل دیگر ارجحیت دارد؛ داشتن سابقه ابتلا به برخی بیماری های مزمن همچون لوپوس در گذشته یا مبتلا بودن به آن ها در زمان اقدام برای جراحی بینی ممکن است این جراحی زیبایی را به مخاطره  انداخته یا با عوارضی برای فرد همراه باشد بنابراین بیشتر جراحان بینی در چنین شرایطی از عمل بینی افراد خودداری می کنند.

افرادی که کمال طلب نیستند

ویژگی بارز افراد ایده آل گرا یا کمال طلب این است که انتظار بی نقص ترین نتایج از هر کاری را دارند، از طرفی جراحی بینی به هیچ عنوان متضمن ایجاد یک بینی بی نقص مطلق نبوده و موجب بهبود نسبی بینی می شود به همین علت برای این دسته از افراد مناسب نبوده و به هیچ عنوان به آن ها پیشنهاد نمی شود.

افرادی که شرایط روحی مناسبی دارند

افرادی که به بیماری افسردگی مبتلا هستند می خواهند با جراحی کردن بینی شان شرایط روحی خود را بهبود بخشند، بدیهی است که جراحی بینی با این هدف به هیچ عنوان معقول و منطقی نیست زیرا حتی امکان وخیم تر شدن شرایط روحی این دسته از افراد به دلیل برخی استرس های شایع عمل بینی وجود دارد.

در طرف دیگر برخی از افراد کاملاً بی نقص هستند اما به دلیل ابتلا به اختلالی به نام بدشکل پنداری همواره و به طور همیشگی در حال ایراد گرفتن از اجزای بدن خود هستند، جراحی زیبایی بینی به این دسته از افراد نیز پیشنهاد نمی شود.

افرادی که به دنبال شبیه سازی نیستند

بینی عضوی بسیار حساس بوده و به دلیل داشتن انواع گوشتی و استخوانی و ویژگی های مختلف بدن افراد، فرم دهی آن را در اشخاص مختلف با محدودیت های روبرو می کند که همین امر جراحی کردن بینی دو فرد به یک شکل را ممکن نمی سازد.

برخی از افراد بدون توجه به نکاتی که گفتیم گمان می کنند جراحی بینی شبیه به مجسمه سازی است که با نشان دادن یک عکس دقیقاً عین همان را تحویل بگیرند.

بینی باید با توجه به فاکتورهایی همچون نوع آن، فاصله لب و بینی، جنسیت و ویژگی های اجزای صورت فرم دهی شود تنها در این صورت است که موجب زیباتر شدن افراد می شود، حتی اگر امکان جراحی بینی عیناً شبیه به فرد دیگر وجود داشته باشد ممکن است آن فرم با صورت شما در تناسب نبوده و موجب کاهش جذابیت تان نیز شود.

عمل جراحی زیبایی بینی

افرادی که سیگار نکشیده و دخانیات استعمال نمی کنند

مصرف دخانیات، استنشاق دود و به طور کلی استفاده از مواد حاوی نیکوتین در بهبود زخم ها، کاهش تورم و دوران نقاهت افراد اختلال ایجاد می کند به همین دلیل افرادی که از این مواد استفاده نمی کنند نتیجه بهتری از جراحی زیبایی بینی را دریافت می کنند.

در صورت استفاده از موادی که به آن ها اشاره کردیم لازم است تا مصرف آن ها را 2 هفته قبل از جراحی بینی کنار بگذارید.

عمل جراحی بینی گوشتی

بینی گوشتی به بینی گفته می شود که دارای پوست ضخیم و استخوان و غضروف ضعیف باشد و همچنین دارای غدد چربی فراوان در اطراف نوک بینی می باشد.

افرادی که دارای این نوع بینی هستند جراحان بینی به آن ها برحسب تجربه ای که دارند پیشنهاد می کنند برای به دست آوردن نتیجه مطلوب از عمل جراحی بینی گوشتی مدل بینی طبیعی را انتخاب کنند.

عمل جراحی بینی استخوانی

بینی استخوانی به بینی گفته می شود که دارای پوست نازک و استخوان و غضروف محکم باشد، افرادی که دارای این نوع بینی هستند در عمل جراحی بینی استخوانی می توانند مدل بینی طبیعی ، مدل بینی فانتزی یا عروسکی و غیره را انتخاب کنند و بهترین نتیجه را به دست آورند.

عمل جراحی زیبایی بینی

انواع روش های عمل جراحی زیبایی بینی به شرح ذیل می باشد:

  • جراحی بینی به روش باز

در جراحی بینی به روش باز ، جراح بینی یک برش کوچک بر روی کلوملا ایجد می کند و پس از جدا کردن پوست از اسکلت بینی تغییرات مورد نیاز را اعمال می کند.

در این روش جراحی بینی ، جراح بینی دید بهتری برای اعمال تغییرات بر روی بینی دارد به همین علت امکان غیر قرینگی کاهش می یابد.

  • جراحی بینی به روش بسته

در جراحی بینی به روش بسته هیچ برشی بر روی کلوملا ایجاد نمی شود و تمامی برش ها در داخل بینی زده می شود.

در جراحی بینی بسته ، مدت زمان جراحی حدود 15 دقیقه کمتر از جراحی بینی به روش باز می باشد.

میزان تورم و کبودی بعد از جراحی بینی به روش بسته کمتر از جراحی بینی به روش باز می باشد.

عمل زیبایی بینی با لیزر

امروزه شاهد تبلیغات گسترده ای در خصوص عمل زیبایی بینی با لیزر هستیم اما باید گفت هنوز علم پزشکی آنقدر پیشرفت نکرده است که بتوان با لیزر تغییراتی بر روی بینی اعمال کرد، لیزر تنها باعث صاف و شفاف شدن پوست می شود.

 

 

عوارض عمل جراحی زیبایی بینی

از جمله شایع ترین نگرانی هایی که افراد پیش از عمل زیبایی بینی دارند، عوارض ناشی از آن بوده و در این رابطه سوالات زیادی را از جراح بینی خود می پرسند. نکته ای که در این مورد باید خدمت تان عارض شویم این است که بروز برخی عوارض بعد از هر عمل جراحی با هر هدفی ( اعم از درمانی و زیبایی ) برای فرد اجتنای ناپذیر است که جراحی زیبایی بینی نیز از این قاعده مستثنا نیست البته با یان تفاوت اساسی که عوارض بسیار کمتر و کم خطرتری را برای افراد به دنبال خواهد داشت.

عوارض ناشی از عمل زیبایی بینی را می توان در دو دسته عوارض عمومی و عوارض غیرعمومی قرار داد.

عوارض عمومی در تمامی افرادی که بینی شان را جراحی کرده اند بروز می کنند که البته شدت آن ها در افراد مختلف متفاوت است اما بروز عوارض غیرعمومی شایع نبوده و در مواد خاصی همچون عدم انتخاب جراح متبحر و همچنین عدم توجه به اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی در فرد بروز می کند.

لازم به ذکر است که عدم رضایت بیمار از ظاهر بینی و به بیان دیگر عدم رضایت از تغییرات ایجاد شده در بینی عمده دلیل نارضایتی بیماران پس از عمل بینی می باشد.

احتمال بروز نارضایتی از ظاهر جدید بینی و همچنین بسیاری از عوارض دیگر در صورتی که پزشک به طور کامل با ساختار و آناتومی بینی آشنا بوده و بر تکنیک های جراحی مسلط باشد به حداقل خواهد رسید. هرچند که در بسیاری از موارد، داشتن توقعات بی منطق و غیر معقول موجب نارضایتی افراد می شود نه عدم تبحر جراح بینی .

 

 

عوارض عمومی جراحی بینی چیست؟

همانطور که در فوق گفتیم این عوارض در تمامی اشخاصی که این جراحی زیبایی را انجام داده اند بروز کرده و تنها شدت آن ها در افراد مختلف متفاوت بوده و به فاکتورهای ذیل بستگی دارد:

  • میزان ایردات بینی
  • نوع بینی
  • ویژگی های بدنی فرد
  • میزان توجه فرد به رعایت اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی
  • مهارت جراح بینی .

پزشک به منظور برطرف کردن ایرادات بینی در پوست برش ایجاد کرده و اقداماتی را بر روی ساختار بینی انجام می دهد که در نهایت موجب بروز عوارض عمومی اعم از بروز مقداری درد، کبودی و تورم در او خواهد شد که کاملاً موقتی بوده و بعد از گذشت مدت زمان نسبتاً کوتاهی از بین خواهد رفت. لازم به ذکر است که شما با رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی می توانید در روند رفع این عوارض تسریع ایجاد نمایید.

اقدامات قبل و بعد از عمل زیبایی بینی

در مقالات جداگانه ای به طور کامل دکتر آتوسا طهماسبی درباره اقدامات قبل از جراحی بینی و مراقبت های بعد از جراحی بینی توضیحاتی را مطرح کرده اند و در وب سایت ایشان موجود می باشد.

با مراجعه به آن می توانید اطلاعات جامعی را به دست آورید.

 

 

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات