جراحی کوچک کردن بینی

جراحی کوچک کردن بینی

افرادی که دارای بینی های بزرگ و بد فرم هستند برای اینکه چهره زیباتر و دلنشین تری داشته باشند اقدام به جراحی کوچک کردن بینی می کنند.

در جراحی کوچک کردن بینی ، جراح بینی یکی از تکنیک های جراحی بینی باز یا جراحی بینی بسته با توجه به مهارت خود برای رفع ایرادات بینی استفاده می کند.

در جراحی بینی باز ، بهترین جراح بینی یک برش کوچک بر روی کلوملا ایجاد می کند و پس از جدا نمودن پوست از اسکلت بینی تغییرات مورد نیاز را اعمال می کند.

در این روش جراحی زیبایی بینی ، جراح بینی دید مستقیم بر روی بینی داشته و احتمال غیر قرینگی بسیار کم می باشد.

اما در جراحی بینی به روش بسته هیچ برشی بر روی کلوملا ایجاد نمی شود و تمامی برش ها در داخل بینی زده می شود.

میزان تورم و کبودی ناشی از جراحی بینی بسته نسبت به جراحی بینی باز کمتر بوده و مدت آن حدود 15 دقیقه کمتر می باشد.

 

جراحی کوچک کردن بینی

 

کاندیدای مناسب جراحی کوچک کردن بینی

اینکه شما از هزینه لازم برای جراحی بینی برخوردار باشید دلیل نمی شود که صلاحیت جراحی بینی را دارا بوده و می توانید برای انجام این جراحی زیبایی اقدام کنید. برای اینکه جراحی بینی برای شما قابل انجام باشد لازم است تا از شرایط ذیل برخوردار باشید. شرایط لازم برای جراحی بینی عبارتنداز:

سلامت روحی و جسمی

جراحی بینی با وجود ابتلا به برخی بیماری ها در گذشته و در زمان اقدام به جراحی، امکان پذیر نیست زیرا ممکن است حین جراحی بینی مشکل ساز شده یا بعد از آن عوارض جبران ناپذیری را در فرد ایجاد نماید. از همین رو در صورتی که سابقه ابتلا به بیماری های خاص در گذشته یا در حال حاضر را دارید حتماً موضوع را با جراح بینی خود مطرح کنید.

همچنین در صورت ابتلا به بیماری های روحی ابتدا باید نسبت به درمان آن ها اقدام نموده و سپس برای جراحی کوچک کردن بینی اقدام کنید. به طور مثال افرادی که دچار افسردگی بوده و گمان می کنند با جراحی بینی و ایجاد تغییرات ناشی از آن حال روحی شان بهبود خواهد یافت باید بدانند که عمل بینی با این اهداف کاملاً اشتباه بوده و حتی ممکن است حال روحی آن ها به دلیل استرس های شایع جراحی رو به وخامت رود.

 

 

عدم بارداری و قرارگیری در دوران شیردهی

برای اینکه جراحی بینی قابل انجام باشد و فرد بتواند بر روی پوست بینی برش و بر روی ساختارغضروفی-استخوانی تغییرات لازم را ایجاد نماید لازم است تا فرد تحت بیهوشی قرار بگیرد. ماده بیهوشی ممکن است بر  روی نوزاد یا جنین تاثیرات بسیار منفی و مخرب بگذارد.لذا افراد در این دوران نه تنها باید از جراحی بینی بلکه باید از انجام هر نوع عمل غیرضرورری خودداری کنند.

داشتن توقعات منطقی از نتیجه جراحی بینی

افراد تنها در صورتی از نتیجه جراحی بینی خود رضایت خواهند داشت که از نتایج آن انتظارات منطقی داشته باشند. به طور مثال افراد نباید توقع این را داشته باشند که به جراح خود عکس یک فرد مشهور را نشان داده و عین آن بینی را تحویل بگیرند زیرا جراحی بینی کار بسیار حساسی بوده و فرد با یک عضو حساس که در هر فرد دارای ویژگی های منحصر به فرد است سر و کار داشته و نمی تواند برخی تغییرات را در آن ایجاد نماید و این ارتباطی به میزان تبحر و تجربه جراح بستگی ندارد.

وسواسی و ایده آل طلب نبودن

جراحی کوچک کردن بینی تنها موجب بهبود نسبی بینی شده و به هیچ عنوان تضمین ایجاد یک بینی صد در صد بی نقص را به افراد نمی دهد. لذا بهتر است افراد وسواسی و کمال طلب اقدام به انجام این جراحی نکنند.

 

 

انواع بینی :

در جراحی کوچک کردن بینی ، جراح باید به نوع بینی نیز دقت داشته باشد و با توجه به نوع بینی و آناتومی صورت فرد بهترین مدل را به او پیشنهاد دهد.

بینی را جراحان بینی بر اساس ویژگی هایی که دارد به دو نوع بینی گوشتی و بینی استخوانی تقسیم کرده اند.

بینی استخوانی به بینی گفته می شود که دارای پوست نازک و استخوان محکم باشد، کسانی که دارای این نوع بینی هستند معمولا به آن ها پیشنهاد می شود در عمل جراحی زیبایی بینی یکی از مدل های بینی طبیعی ، فانتزی ، نیمه فانتزی و غیره را انتخاب کنند.

اما بینی گوشتی به بینی گفته می شود که دارای پوست ضخیم و اسکلت ضعیف باشد، همچنین این نوع بینی دارای نوک بینی گرد و غدد چربی در اطراف سوراخ های بینی می باشد، معمولا جراحان بینی به این افراد پیشنهاد می دهند در عمل جراحی بینی گوشتی مدل بینی طبیعی را انتخاب کنند و بهترین نتیجه را به دست آورند.

مراقبت های بعد از جراحی کوچک کردن بینی :

در مقاله مربوط به مراقبت های بعد از جراحی بینی به طور کامل توضیحاتی را مطرح نموده ایم که می توانید با مراجعه به آن اطلاعات لازم را به دست اورید.

اما به این نکته توجه کنید که رعایت مراقبت های بعد از جراحی کوچک کردن بینی تاثیر بسزایی در به دست آوردن نتیجه ایده آل از جراحی بینی دارد.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات