جراحی بینی کج

جراحی بینی کج برای رفع مشکل کج بودن ظاهربینی انجام می شود ، در اغلب موارد کج بودن بینی با انحراف بینی اشتباه گرفته می شود ، در این مقاله بینی کج و تفاوت آن با انحراف بینی توضیح داده می شود.با جراحی بینی می توان مشکلات گوناگونی چون پولیپ بینی ، انحراف بینی ، کج بودن بینی ، شکستگی بینی و غیره را درمان کرد.کجی نوک بینی نیز با جراحی بینی رفع می شود و جراح بینی می تواند فرم نوک بینی را تغییر دهد ، شایع ترین دلیل برای کج شدن نوک بینی یا خود بینی ، ضربه وارد شدن به بینی است.

جراحی بینی کج

تفاوت کج بودن بینی با انحراف بینی

امکان دارد بینی کج باشد و تیغه آن انحراف نداشته باشد ، برای مثال بر اثر ضربه، فرم بینی فرورفتگی پیدا می کند وبه دلیل اینکه بافت پوست بینی نرم است دچار کجی می شود واگر به بینی نگاه کنید ظاهر بینی کج به نظر می رسد..کج بودن بینی با انحراف بینی متفاوت دارد ، عمل انحراف تیغه بینی در اصل کج بودن تیغه وسط بینی ، سپتوپلاستی ، است که در اکثر مواقع موجب مسدود شدن سوراخ های بینی می شود .

دلیل بسته بودن سوراخ های بینی ، تیغه وسط بینی است که کج شده است و در جای اصلی خود قرار ندارد.انحراف بینی که سوراخ های بینی را مسدود می کند باعث مشکلات تنفسی می شود.کج شدن بینی بعد از عمل یا کج شدن نوک بینی بعد از عمل از دیگر مواردی که با جراحی بینی اصلاح می شود و بعد از گذشت یک سال از جراحی زیبایی بینی ، می توان جراحی بینی ترمیمی انجام داد.

جراحی بینی کج

دلایل کج بودن بینی

کجی نوک بینی و بینی ممکن است به شکل مادرزادی در فرد وجود داشته یا در اثر سانحه به وجود آمده باشد. چنانچه کجی بینی در اثر سانحه به وجود آمده باشد و فرد سریعاً به جراح بینی مراجعه نماید، با گچ گرفتن و جا انداختن بینی ، مشکل برطرف خواهد شد ولی در صورتی که بیمار دیر اقدام به درمان کند، دیگر مشکل کجی بینی با گچ گرفتن حل نشده و فرد می بایست، تحت عمل جراحی بینی کج قرار بگبرد.

علائم موجود در افراد با بینی کج

  • خر خر کردن در حین خواب
  • خشکی دهان
  • داشتن احساس ناراحتی در مجاری تحتانی تنفسی
  • داشتن سینوزیت یا سردرد

عوارض بعد از عمل بینی کج

مشکلاتی که بعد از عمل بینی کج ، در اثر عدم مهارت و بی تجربگی جراح بینی ممکن است در بیمار ایجاد شده یا در صورت وجود به همان صورت باقی بماند، عبارتند از:

  1. ورم نامتقارن بینی
  2. کج دیده شدن نوک بینی بعد از عمل جراحی بینی
  3. کج شدن نوک بینی بعد از جراحی بینی

انجام جراحی بینی کج نیازمند مهارت بسیار زیادی است، چنانچه این عمل بینی توسط جراح بینی مجربی صورت گرفته و بیمار تمامی مراقبت ها را به درستی انجام داده و رعایت کند، شاهد چنین عوارضی نخواهد بود.همچنین در صورت موفقیت آمیز نبودن عمل جراحی کجی بینی ، و باقی ماندن مشکلات در بیمار، فرد می بایست تحت عمل ترمیمی بینی قرار گیرد.

عمل بینی کج به دو منظور انجام می شود

  • درمان و برطرف کردن مشکلات تنفسی
  • زیبا شدن ظاهر بینی

جراح بینی ، اقدام به بررسی داخل و خارج بینی کرده و سپس مشکلات موجود در بینی را برطرف و ترمیم می کند.

درمان کجی بینی بدون عمل جراحی بینی کج

تنها راه درمان بینی های کج ، عمل بینی کج بوده و با روش هایی مانند لیزر و درمان دارویی و گیاهی نمی توان، مشکلات مربوط به بینی کج را حل نمود.

اقدامات قبل از جراحی بینی

  • یکی از مهم ترین اقدامات قبل از جراحی بینی انتخاب یک جراح بینی خوب و با تجربه می باشد.
  • پس از انتخاب جراح بینی مورد نظر به مطب او رفته و درباره انتظارات خود با او مشورت کنید.
  • آزمایشاتی را که جراح بینی برای تان تجویز کرده است را انجام دهید و در روز جراحی همراه خود داشته باشید.
  • به صورت ناشتا برای جراحی بینی مراجعه کنید.
  • به مدت دو هفته قبل از جراحی بینی از مصرف داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید.
  • برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقدامات قبل از جراحی بینی به مقاله مربوط به آن مراجعه کنید.

مراقبت های بعد از جراحی بینی

  • بیمار بعد از جراحی بینی داروهایی را که جراح بینی تجویز کرده است راس ساعت استفاده کند.
  • از رفتن به مکان های شلوغ که امکان برخورد ضربه با بینی وجود دارد اجتناب کند.
  • از خوردن مواد غذایی سفت همچون ذرت ، ته دیگ، سیب و غیره که نیاز به جویدن زیاد دارد خودداری کنید.
  • تا دو ماه از زدن عینک خودداری کنید.
  • برای برداشتن گچ بینی به جراح بینی خود مراجعه کنید و تا مدتی زدن چسب بینی را به او بسپارید.
  • برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مراقبت های بعد از جراحی بینی می توانید به مقاله جامعی که دکتر آتوسا طهماسبی تهیه نموده و در وب سایت ایشان موجود است مراجعه کنید.

جراحی بینی کج

هزینه عمل کجی بینی

قیمت کج بودن بینی و جراحی بینی با توجه به دستمزد جراح بینی مورد نظر تعیین می شود و برای جراحی زیبایی بینی اولویت اول باید مهارت جراح بینی باشد تا به سلامتی و زیبایی شما آسیبی نرسد.

برای مشاهده نمونه کارهای دکتر آتوسا طهماسبی ، بهترین جراح بینی تهران ،  به پیج اینستاگرام و گالری تصاویر در سایت ایشان مراجعه فرمایید.

مزایای جراحی بینی کج

از جمله نخستین مزایا این  جراحی  صاف شدن بینی و به وجود امدن تقارن در صورت می باشد.البته این تنها مزایای این جراحی نیست و این عمل قادر است موارد زیر را نیز به بهترین نحو مدیریت کند:

  • با اصلاح کجی سپتوم و فرم آن نفس کشیدن بهبود می یابد.
  • مشکلات دیگری مانند کجی سپتوم که می تواند موجب افتادگی بینی شود را برطرف می کند.
  • می تواند موجب تقویت اعتماد به نفس در افراد شود.

چه هنگامی باید به پزشک مراجعه کرد؟

در صورتی که بینی تان کج شده ممکن است دچار مشکلاتی همچون درد و ناراحتی، تورم و قرمزی، سختی تنفس که باعث نفس کشیدن در شرایطی سخت و دشوار می شود، خونریزی بینی یا بروز مشکلات در زمینه خواب شده باشید، در این صورت بهتر است که خیلی سریع به پزشک مراجعه کنید.

سخن اخر

معمولا داشتن بینی کج موضوعی بسیار طبیعی تلقی می شود. درمانهای بسیاری برای درمان بینی کج وجود دارد که می تواند به دلایل زیبایی یا ساختاری انجام شود.
افرادی که نگرانی در این خصوص دارند می توانند به دنبال راههای درمانی ممکن برای خود باشند و برای اینکار باید به پزشک مراجعه کنند.
زخم های بعد از جراحی بینی بعد از مدتی بسیار کمرنگ می شوند و قابل دید نیستند.نتیجه جراحی بینی کج معمولا موفقیت آمیز می باشد و افراد نتایج بسیار خوبی را در پیش رو خواهند داشت اما گاهی اوقات نتایج چندان خوشایند نیست و نیاز به جراحی دیگری که جراحی ترمیمی یا ثانویه نامیده می شود وجود دارد در این جراحی ایرادات به جا مانده از جراحی اولیه اصلاح می گردند.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات