جراحی بینی و بارداری

اغلب بانوانی که متقاضی رینوپلاستی هستند با این سوالات به جراح بینی در لرستان مراجعه می کنند که در زمان حاملگی می توانند عمل بینی انجام دهند ؟ یا اینکه بارداری بر روی جراحی بینی در خرم اباد تاثیر گذار خواهد بود ؟ جراحی بینی یا رینوپلاستی نوعی جراحی زیبایی می باشد که با هدف به رفع ایرادهای ظاهری بینی در عین حفظ عملکرد تنفسی با توجه به دیگر اجزای صورت انجام می شود. قابل ذکر است که عمل زیبای بینی به طور کلی یک عمل اورژانسی نیست و فرد می تواند در زمان مناسب انجام شود. اما پروسه جراحی بینی و بارداری با روند معمولی آن متفاوت خواهد بود ، که دکتر آتوسا طهماسبی بهترین جراح بینی خرم آباد در ادامه مقاله به آن اشاره خواهد کرد.

 

جراحی بینی و بارداری - دکتر آتوسا طهماسبی در خرم اباد

 

 

جراحی بینی و بارداری در خرم آباد با دکتر طهماسبی

عمل بینی در طول دوران بارداری اکیدا ممنوع است و هیچ جراح بینی در لرستان عمل بینی را برای بانوان باردار انجام نمی دهند. دلیل اینکه قبل از رینوپلاستی تست حاملگی هم تجویز می شو همین است. دلیل اینکه جراحی بینی برای بانوان باردار انجام نمی شود این است که داروها و آرام بخش ها و بی هوشی بر روی جنین که در حال رشد است تاثیر منفی خواهد گذاشت. بانوانی که از حامله بودن خود اطلاع ندارند باید تست بارداری انجام داده سپس اقدام به جراحی زیبایی بینی خود نمایند.

بارداری بعد از عمل بینی در خرم آباد

نظر اغلب جراح بینی این است که بعد از عمل بینی با طی نمودن دوران بهبودی و رسیدن به حالت ثابت و طبیعی بانوان می توان اقدام به بارداری نمایند. برای اقدام به حاملگی دو ماه بعد از جراحی بینی زمان مناسبی است اما توصیه می گردد برای بارداری تا یکسال صبر کند ، به این خاطر که بهبودی عمل بینی فرآیندی تدریجی است و برای رسیدن به نتیجه مطلوب و وضعیت طبیعی احتیاج به زمان است.

در دوران بارداری تغییراتی در بدن بانوان ایجاد می گردد ، از قبیل :

  • متراکم شدن حفره های سینوس
  • افزایش ضخامت تیغه بینی
  • بالا رفتن حد مخاط بینی
  • و تغییرات دیگری

قابل ذکر است که تغییرات ذکر شده روی بینی به علت ورم بدن می باشد و به طور کلی تورمی که در دوران بارداری ایجاد می شود بعد از اتمام دوران بارداری فروکش خواهد کرد و بر روی بینی جراحی شده هیچگونه تاثیری نخواهد گذاشت.

آیا بانوان بعد از جراحی بینی می توانند برای بارداری اقدام کنند ؟

بعد از رینوپلاستی ، بانوان در این مواقع وارد پروسه نقاهت و دوره مراقبتی بعد از عمل بینی خواهند شد. با توجه به اسیب و تغییرات ایجاد شده در ساختار بینی ، پزشک دارو هایی را به منظور کاهش درد و تسریع روند بهبودی زیبا جویان تجویز خواهد کرد. البته این دوره بهبود ممکن است حدود 3 الی 4 ماه زمان ببرد تا استخوان بینی مستحکم و در جای خود قرار گیرد که البته زمان آن با توجه به عمل بینی استخوانی و گوشتی متفاوت خواهد بود. بنابراین جراحی بینی و بارداری با دارو های مصرفی تداخل ایجاد خواهند کرد که مجدد بر روی جنین تاثیر گذار می باشد. اما می توانید در مواقع عمل بینی و حاملگی به پزشک شرایط و تصمیمات خود را اطلاع دهید تا پس از مشخص کردن زمان نقاهت شما بتوانید برای بارداری بدون بروز هیچ گونه عارضه و اختلالی اقدام کنید.

جراحی بینی و بارداری همراه با شیردهی مادران

مادر در دوران شیردهی باید تا 24 ساعت بعد از بی هوشی از شیردهی خودداری کند ، تا تاثیر داروهای بیهوشی که در بدن وجود دارد از بین برود.

آیا در بارداری غیر منتظره و جراحی بینی امکان پذیر است ؟

ممکن است بانوان از مدت ها قبل برای رینوپلاستی خود اقدام کرده باشند و حتی زمان مراجعه و جراحی از جانب جراح بینی برای آن ها تعیین شده باشد ، اما در آزمایشات نهایی و انجام تست حاملگی که یکی از اقدامات قبل از رینوپلاستی به شمار می رود ، با بارداری غیره منتظره رو به رو شوند. جراحی بینی و بارداری شاید از نظر شما هم یک پروسه بی ربط با یکدیگر بوده و شما فکر کنید که هرگز جنین در رحم مادر با بینی هیچ گونه تداخلی را ایجاد نخواهد کرد. اما باید بگوییم که این گونه نیست و اثرات ماده بیهوشی مورد استفاده در پروسه عمل زیبایی بینی و دارو های تجویز شده بعد از عمل رینوپلاستی می تواند به صورت مستقیم بر جنین تاثیرات منفی و ناخوش آیندی را بگذارد.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات