جراحی انحراف بینی + نحوه جراحی + دکتر طهماسبی

انحراف بینی یکی ناهنجاری های بینی است که هم بر روی ظاهر و هم بر عملکرد دماغ اثر می گذارد. جراحی انحراف بینی زمانی انجام می شود که تیغه بینی دچار انحراف شده باشد. سپتوم یا تیغه بینی به دیواره ای که بین دو حفره بینی قرار می گیرد گفته می شود. برای اینکه جراحی بینی انجام بدهید ، بهتر است به بهترین جراح و متخصص گوش و حلق و بینی لرستان ، دکتر آتوسا طهماسبی مراجعه کنید. در ادامه این مقاله به توضیحات بیشتری در رابطه با این جراحی پرداخته شده است که مطالعه آن پیشنهاد می شود.

جراحی انحراف بینی - دکتر آتوسا طهماسبی

علت به وجود آمدن انحراف بینی چیست ؟

• عوامل بسیار زیادی میتوانند موجب انحراف بینی بشوند که تصادف های رانندگی ، تروما و آسیب دیدگی ورزشی نیز از انواع آن می باشد.
  • ممکن است ناحیه بینی در هنگام زایمان فشرده شده باشد.
  • عوامل ارثی و شرایط ژنتیکی ، برخورد ضربه با تیغه بینی از دیگر دلایل بروز انحراف بینی می باشد.
  • انحراف سپتوم بینی می تواند موجب بروز مشکلات تنفسی و خر و پف هنگام خواب شود.

علائم انحراف بینی چیست ؟

• از جمله شایع ترین علائم انحراف بینی می توان به گرفتگی بینی اشاره کرد.
  • از علائم دیگر انحراف بینی می توان به عفونت مداوم سینوس ها و ترشح پشت بینی اشاره کرد.
  • در صورتی که خونریزی بینی ، دردهای صورت و سر مداوم باشد از علائم انحراف بینی محسوب می شود.

چند نوع انحراف بینی وجود دارد ؟

انحراف تیغه بینی به دو صورت می باشد.

• نوع اول انحراف بینی ، در این نوع قسمت پایینی تیغه بینی از محل اصلی خود جا به جا شده و باعث تنگ شدن یکی از حفره های بینی می شود.
  • نوع دوم انحراف بینی به این صورت می باشد که تیغه بینی شکل S یا کمانی پیدا کرده است، این عارضه باعث مسدود شدن هر دو حفره بینی می شود.

جراحی انحراف بینی به شرح ذیل می باشد:

• برای درمان انحراف بینی راه های متنوعی وجود دارد که برخی از آن ها موقتی می باشد اما تنها روش درمان دائمی انحراف بینی ، جراحی انحراف بینی می باشد.
  • درمان گیاهی به صورت موقتی باعث بهبود تنفس فرد می شود.
  • استفاده از داروهایی همچون آنتی هیستامین و اسپری استروئید راه های تنفسی فرد را موقتاً باز می کند.
  • افراد می توانند برای مشاهده فیلم عمل انحراف بینی می توانید به گالری ویدیو وب سایت یا صفحه اینستاگرام مراجعه کنید.

انحراف بینی چه عوارضی دارد ؟

1. انحراف بینی به دلیل اینکه راه های تنفسی را مسدود می کند و فرد مجبور است دائماً از دهان تنفس کند دچار خشکی دهان می شود.
  2. فرد در مجراهای تنفسی خود احساس فشار و گرفتگی می کند.
  3. به دلیل اختلال در تنفس فرد دچار اختلال در خواب می شود.

مراحل آماده سازی جراحی انحراف بینی

• پیش از انجام عمل شما و جراح جلسه ای به عنوان مشاوره خواهید داشت که در آن پزشک نتیجه آزمایشات شما را بررسی می کند. سپس از شما می خواهد که درباره سوابق پزشکی خود به خوبی توضیحاتی را بدهبد.
  • این توضیحات شامل عمل های جراحی پیشین ، داروهایی که مصرف می کنید و حساسیت های دارویی که دارید می باشد .سپس پزشک ساختار درونی و بیرونی بینی شما را مورد معاینه قرار می دهد.در این جلسه باید کاملا اهداف خود را از انجام عمل انحراف بینی برای پزشک توضیح بدهید و انتظاراتتان از نتیجه نهایی را هم بیان کنید ؛ اینکه میخواهید عملتان تنها رفع انحراف باشد یا به تغییر شکل هم نیاز دارید .
  • به عمل جراحی انحراف بینی ، سپتوپلاستی نیز می گویند و اگر بخواهید همراه این جراحی عمل زیبایی بینی هم انجام بدهید آن را سپتورینوپلاستی می نامند.سپس پزشک دستورالعملی برای آمادگی شما پیش از عمل ، در اختیارتان قرار می دهد و توضیح می دهد که در روز عمل حتما باید شخصی همراهتان باشد که پس از انجام جراحی شما را به خانه برگرداند و تا چند ساعتی کاملا از شما مراقبت کند. همچنین در مورد مدت زمان ناشتا بودن پیش از عمل توضیحاتی خواهد داد .

اقدامات قبل از جراحی انحراف بینی به شرح ذیل می باشد:

1. آزمایشات و فتوگرافی های مورد نیاز را پیش از عمل جراحی بینی انجام دهید.
  2. بیمار پیش از مراجعه برای عمل انحراف بینی در لرستان ، باید به مدت دو هفته از مصرف الکل و استعمال دخانیات جدا پرهیز کند.
  3. به مدت دو هفته قبل از عمل جراحی زیبایی بینی از داروهای رقیق کننده خون همچون وارفارین و آسپرین استفاده نکند.
  4. آقایان پیش از مراجعه به عمل جراحی انحراف بینی در لرستان ، ریش و سبیل خود را بتراشند و بانوان بدون آرایش صورت مراجعه کنند.
  5. شب قبل از عمل جراحی شام سبک میل کرده و به مدت 8 ساعت قبل از عمل چیزی میل نکرده و ناشتا باشید.

پروسه عمل انحراف بینی در لرستان

• برای انجام این عمل شخص تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرد. عموماً این عمل نیازی به بستری شدن ندارد. در ابتدا جراح در سپتوم بینی برشی را ایجاد می کند. به منظور انجام عمل، جراح با ایجاد برش در یک طرف دماغ به تیغه بینی دسترسی پیدا کرده سپس غشای مخاطی محافظ تیغه را بالا می برد و تیغه را به موقعیت مناسب منتقل می کند.
  • پس از آن تمامی موانع اعم از استخوان ها و غضروف ها را که مانع عبور جریان تنفسی می شود را از محل خارج می کند. این کار باعث می شود راه های تنفسی در سوراخ های بینی کاملا متقارن شده و مشکلات تنفسی بهبود یابند. در نهایت پزشک برش را بخیه زده و تامپون ها را درون بینی بیمار قرار می دهد .
  • مدت زمان عمل سپتوپلاستی به طور کامل بستگی به مشکل و فیزیک بینی بیمار دارد و می توان یک ساعت و شاید بیشتر به طول بیانجامد.

مراقبت های بعد از جراحی انحراف بینی به شرح ذیل می باشد:

1. بیمار داروهایی را که پزشک تجویز نموده است به طور کامل مصرف کند.
  2. به مدت دو هفته بعد از عمل انحراف بینی از داروهای رقیق کننده خون ، الکل و دخانیات استفاده نکنید.
  3. از رفتن به مکان های شلوغ که امکان برخورد ضربه با بینی وجود دارد پرهیز کنید.
  4. برای کاهش تورم و کبودی بعد از جراحی انحراف بینی در لرستان ، از کمپرس یخ استفاده کنید.
  5. از خوردن غذاهایی که نیاز به جویدن زیاد دارد جدا پرهیز نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مراقبت های قبل و بعد از جراحی بینی می توانید به مقالات جامعی که تهیه شده و در وب سایت وجود دارد مراجعه کنید.

هزینه جراحی انحراف بینی چقدر می باشد؟

هزینه انحراف بینی با توجه به دستمزد جراح بینی ، هزینه های متخصص بیهوشی و بیمارستان ، هزینه های دارو و آزمایشات و غیره تعیین می شود.با مراجعه به دکتر آتوسا طهماسبی ، بهترین متخصص گوش و حلق و بینی در لرستان ، تمام ایرادات بینی تان به بهترین نحو برطرف خواهد شد.

سوالات متداول در مورد جراحی انحراف بینی

کاندیدای مناسب برای عمل انحراف بینی چه اشخاصی هستند ؟

در صورتی که اشخاص دچار انحراف شدیدی در بینی خود باشند باید هرچه سریع تر جراحی انجام دهند و این عمل برای انان ضروری می باشد. برای اینکه جراح از این موضوع مطمئن شود که کاندیدای مناسبی برای جراحی انحراف بینی در لرستان ، هستید جراح موارد زیر را مورد بررسی قرار خواهد داد که شامل : وضعیت سپتوم ، سن شخص ، سلامت جسمی شخص ، ریسک هایی که ممکن است وجود داشته باشد . جراحی های پیشین و سابقه مصرف الکل یا سیگار فرد است.

پیشگیری از انحراف بینی به چه صورت انجام می شود ؟

برخی از اشخاص با انحراف بینی متولد می شوند و این مساله برای آنان قابل پیشگیری نیست اما مواردی نیز وجود دارد که مادرزادی نیست و می توانید با توجه به مواردی که گفته می شود از این ریسک جلوگیری کنید :
به هنگام انجام ورزش هایی که ریسک برخورد را دارا می باشند با پوشیدن کلاه ایمنی یا محافظ مخصوص از صورت و بینی خود محافظت نمایید.
در حالت رانندگی کمربند ایمنی خود را ببندید.
از ورزش های که امکان برخورد های فیزیکی در آن وجود دارد خودداری کنید.

چشم انداز جراحی انحراف بینی چگونه است ؟

برای برخی از افراد انحراف بینی یک چالش محسوب نمی شود و فقط در صورتی افراد نیاز به جراحی خواهند داشت که علائمی شدید را تجربه کنند. بسیاری از افرادی که سابقه جراحی را دارند ممکن است مجددا عوارضی را تجربه نمایند که ناشی از کج شدن مجدد سپتوم است در این حالت باید به پزشک مراجعه نمایند تا در صورت تشخیص این کیس ، جراحی مجدددی را تجربه نمایند.

چه میزان درد بعد از جراحی انحراف بینی امکان دارد احساس شود ؟

پزشک داروهایی را برای کاهش سردرد یا درد صورت برای شما تجویز خواهد کرد که درد را بسیار کاهش خواهند داد با پزشک حتما در این خصوص صحبت کنید.

جراحی انحراف بینی همزمان با جراحی زیبایی بینی

به عمل انحراف بینی در اصطلاح پزشکی سپتوپلاستی گفته می شود در طی این جراحی بهبود عملکرد تنفسی بینی هدف قرار گرفته و جراح تلاش می کند تا تیغه سپتوم بینی را صاف کرده و اصلاح نماید ، به این ترتیب مسیر تنفسی در هر دو سمت بینی باز شده و فرد می تواند به راحتی از راه بینی نفس بکشد ، در شرایطی که انحراف بینی شدید باشد ، مشکلات جدی بسیاری را برای فرد ایجاد می کند از این رو لازم است فرد با انجام جراحی اقدام به حل و برطرف کردن این موضوع نماید. از طرف دیگر به عمل زیبایی بینی ، رینوپلاستی گفته می شود هدف اصلی در این جراحی اصلاح و بهبود مشکلات ظاهری بینی از جمله افتادگی نوک بینی ، بزرگ بودن بینی ، کجی بینی ، عدم تقارن سوراخ های بینی ، وجود قوز بینی و غیره می باشد. در طی این پروسه بافت ها و استخوان و غضروف های بینی را تحت تاثیر قرار می گیرند. حال در شرایطی که فرد تصمیم به انجام عمل زیبایی بینی در کنار بهبود مشکلات تنفسی و انحراف بینی داشته باشد ، تنها با انجام یک جراحی یعنی سپتورینوپلاستی می تواند به هدف مورد انتظار خود دست پیدا کند. در صورتی که زیبایی بینی شما اهمیت دارد توصیه می شود این دو جراحی را به صورت همزمان انجام دهید ؛ چرا که نیازی به دوبار استفاده از داروی بیهوشی و گذراندن دوره نقاهت نیست. همچنین نیازی نیست تا بافت های بینی برای دو بار مجرا تحت تاثیر قرار گرفته و دستکاری شوند. نکته ای که افراد باید به آن توجه داشته باشند این است که انحراف بینی مشکلات کجی بینی شما را اصلاح نمی کند و کج بودن بینی با انحراف تیغه سپتوم کاملا متفاوت است با در نظر گرفتن موارد فوق می توانید در نهایت برای انجام جراحی مورد نظر خود تصیم گیری نمایید.

ثبت نام
بازخورد درون خطی