استحمام بعد از جراحی بینی

استحمام بعد از جراحی بینی

استحمام بعد از جراحی بینی : یکی ازنکاتی که افراد بعد از جراحی بینی باید در انجام آن بسیار دقت کنند، نحوه استحمام می باشد.

رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی که استحمام نیز یکی از این مراقبت ها می باشد در دریافت بهترین نتیجه از انجام این عمل زیبایی و همینطور کاهش طول دوره نقاهت و تسریع روند بهبودی بیماران تاثیر بسزایی دارد.

 

استحمام بعد از جراحی بینی

 

نحوه استحمام بعد از جراحی بینی

بعد از جراحی بینی به دلیل تاثیر مواد بیهوشی، بهتر است تا افراد به تنهایی استحمام نکرده و از گرفتن دوش خیلی گرم و نشستن طولانی مدت در وان خودداری نمایند.

پس از جراحی بینی به دلیل استقرار غضروف ها و استخوان های بینی در وضعیت جدید، بر روی بینی اسپلینت قرار می گیرد.

اسپلینت می بایست به مدت 1 هفته بر روی بینی قرار داشته باشد تا استخوان ها در محل جدیدشان ثابت شوند، بنابراین افراد باید از خیس شدن اسپلینت جلوگیری کنند.

به همین منظور می بایست استحمام در حضور یک همراه صورت پذیرد.

نحوه استحمام باید به این صورت باشد که بیمار بر روی صندلی نشسته و سر خود را به سمت پشت خم کند و فرد همراه اقدام به شست و شوی موهای او از پشت سر نماید، در این صورت از خیس شدن اسپلینت جلوگیری شده و به بینی فشار وارد نخواهد شد.

دیگر مراقبت های بعد از جراحی بینی

برای انجام جراحی بینی ، جراحان بینی به منظور دسترسی به ساختمان و غضروف های بینی تعدادی برش بر روی پوست بینی ایجاد کرده و سپس تغییرات لازم را بر روی استخوان ها و غضروف های بینی انجام می دهند.

ایجاد برش بر روی پوست و همینطور غضروف های بینی موجب می شود تا در بینی مقداری التهاب، کبودی و ورم بروز کند.

بالا نگه داشتن سر از سطح بدن باعث می شود تا از میزان کبودی و ورم بینی کاسته شود، بنابراین در هنگام خواب در زیر سر خود چند بالشت قرار دهید.

خوردن مواد غذایی دارای ادویه و نمک زیاد موجب تشدید تورم می شود، از خوردن آن ها بپرهزید.

بر روی بینی خود در مدت زمان تعیین شده توسط جراح بینی چسب بزنید.
برای آگاهی از مراقبت های کامل پس از عمل بینی ، به مقاله مراقبت های بعد از جراحی بینی موجود در وب سایت دکتر آتوسا طهماسبی مراجعه نمایید.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات