جراحی بینی در فصل سرما

جراحی بینی در فصل سرما

افراد متقاضی جراحی بینی ، دغدغه های بسیاری در زمینه انجام جراحی بینی دارند که یکی از آن ها انجام جراحی بینی در فصل سرما می باشد.

بسیاری از افراد گمان می کنند که انجام جراحی بینی در فصول گرم مناسب تر بوده و انجام جراحی بینی در فصل سرما برای آن ها عوارضی را به دنبال خواهد داشت.

باید خیال این دسته از عزیزان را راحت کنیم که انجام عمل جراحی بینی در فصل سرما نه تنها عوارضی نداشته بلکه تحمل گچ بینی در این فصول راحت تر بوده و نیاز به استحمام به دلیل گرم نبودن هوا کمتر می باشد.

تنها موردی که ممکن است در فصل سرما برای بیماران اذیت کننده باشد و تنها تاثیر سرما بر بینی عمل شده خشکی هوا به دلیل استفاده از وسایل گرمایشی به منظور گرم کردن ساختمان می باشد.

در این صورت وظیفه بینی برای تولید رطوبت سنگین تر خواهد شد که راه های زیادی برای مرطوب نگه داشتن بینی وجود دارد. در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

 

 

راه های مرطوب نگه داشتن بینی

جراحان بینی برای مرطوب نگه داشتن بینی معمولا موارد زیر را توصیه می کنند:

  • استفاده از پماد میان سوراخ ها بینی
  • نوششیدن آب به مقدار زیاد
  • استفاده از اسپری سالین یا ژل

سرماخوردگی بعد از عمل زیبایی بینی

باور غلط دیگری که درباره انجام جراحی بینی در فصل سرما وجود دارد این است که انجام جراحی بینی ، احتمال سرماخوردگی در دوران عمل بینی را افزایش می دهد در حالی که به هیچ عنوان چنین نمی باشد.

چنانچه مراقبت های بعد از جراحی بینی بطور کامل و به درستی انجام گردد، مشکلی برای فرد پیش نخواهد آمد.

بهترین سن برای عمل بینی

از جمله سوالاتی که به طور مکرر از جراحان بینی پرسیده می شود سن مناسب برای جراحی بینی ، بهترین زمان عمل پولیپ بینی و اینکه چه فصلی برای جراحی بینی مناسب است ، می باشد.

به دلیل حساسیت نوجوانان بر روی ظاهر خود، بخش اعظمی از مراجعات جهت عمل جراحی بینی توسط نواجوانان صورت می گیرد.

افراد باید تا پایان رشد و اتمام دوران بلوغ که در پسران پایان 18 سالگی و در دخترها پایان 17 سالگی می باشد دست نگه داشته و سپس اقدام به جراحی بینی نمایند.

هزینه عمل بینی

تعیین هزینه برای جراحی بینی به عوامل بسیاری مانند تجربه جراح بینی ، هزینه بیمارستان، میزان مشکلات بینی ، منطقه جغرافیایی، نوع بینی و غیره بستگی دارد.

بدیهی است که هزینه عمل بینی گوشتی با توجه به سختی آن، بیشتر از جراحی بینی استخوانی می باشد.

دکتر آتوسا طهماسبی

جراح و متخصص گوش و حلق و بینی – پلاستیک بینی جراحی های سر و گردن

( جراحی بینی – جراح بینی – جراحی زیبایی بینی – جراحی بینی گوشتی )

 

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات