بهترین جراح بینی

بهترین جراح بینی کیست؟

معمولا اکثر کسانی که قصد انجام جراحی زیبایی بینی را دارند برای به دست آوردن نتیجه مطلوب و ایده آل به دنبال بهترین جراح بینی هستند، از آنجا که انتخاب یک جراح بینی خوب برای انجام جراحی بینی بسیار حائز اهمیت می باشد در این مقاله می خواهیم درباره معیارها و نحوه انتخاب جراح بینی صحبت کنیم.

از آنجا که جراحی زیبایی بینی یک عمل اورژانسی محسوب نمی شود پس فرد زمان  کافی را برای انتخاب جراح بینی دارد. برای انتخاب جراح بینی به نکات ذیل توجه کنید.

 

بهترین جراح بینی

 

انتخاب بهترین جراح بینی :

شاید این سوال در ذهن تان ایجاد شود که به عنوان مثال بهترین جراح بینی در تهران کیست یا بهترین جراح بینی طبیعی چه کسی می باشد، شما می توانید به راحتی با پرس و جو از دوستان و آشنایان یا جستجو در گوگل پاسخ سوال خود را به دست آورید.

  • پس از تهیه لیستی از بهترین جراحان بینی برای مشاوره به مطب آن ها رفته و درباره انتظارات خود از جراحی بینی صحبت کنید.
  • برای اطمینان از انتخاب خود نمونه کارهای جراح بینی را در مطب یا در وب سایت یا صفحه اینستاگرام مشاهده کنید.
  • با بیمارانی که در مطب حضور دارند صحبت کرده و میزان رضایت آن ها را از جراحی بینی بسنجید.
  • در صورتی که بینی گوشتی دارید حتما نمونه کارهای جراحی بینی گوشتی او را مشاهده کرده و سعی کنید به بهترین جراح بینی گوشتی در تهران یا هر شهر دیگری که هستید مراجعه کنید.

 

 

معیارهای انتخاب بهترین جراح بینی به شرح ذیل می باشد:

  1. یک جراح بینی باید در رشته مرتبط با جراحی بینی تحصیل کرده باشد.
  2. سلامت بیمار را اولویت کار خود قرار دهد و صرفا به فکر منافع شخصی خود نباشد.
  3. بتواند اعتماد بیمار را جلب کند چرا که اعتماد به جراح بینی با رضایت بیمار از جراحی بینی رابطه مستقیم دارد.
  4. جراح بینی باید به اصول ریاضی آگاه باشد تا بتواند بینی را متقارن جراحی کند.
  5. باید به علم زیبایی شناختی آگاه باشد تا بهترین مدل بینی را با توجه به آناتومی صورت به  بیمار پیشنهاد دهد.
  6. صبور باشد و تمامی نکات مربوط به جراحی بینی را به بیمار توضیح دهد.
  7. زمان کافی را برای معاینه و مشاوره بیمار بگذارد.

جراحی زیبایی بینی

پس از اینکه جراح بینی مورد نظر خود را انتخاب کردید بهتر است اطلاعاتی درباره جراحی زیبایی بینی به دست آورید.

جراحی بینی بر روی دو نوع بینی گوشتی و بینی استخوانی انجام می شود.

  • بینی استخوانی به بینی گفته می شود که دارای پوست نازک و اسکلت محکم باشند کسانی که دارای این نوع بینی هستند در جراحی بینی استخوانی می توانند مدل بینی فانتزی، طبیعی و غیره را انتخاب کنند و بهترین نتیجه را به دست آورند.
  • اما بینی گوشتی به بینی گفته می شود که دارای پوست ضخیم و اسکلت ضعیف باشد، معمولا بهترین جراح بینی به کسانی که دارای این نوع بینی هستند توصیه می کنند برای به دست آوردن نتیجه ایده آل در جراحی بینی گوشتی مدل بینی طبیعی را انتخاب کنند.

 

 

انواع روش جراحی بینی

جراحی زیبایی بینی به دو روش جراحی بینی باز و جراحی بینی بسته انجام می شود.

در جراحی بینی باز جراح بینی یک برش کوچک بر روی کلوملا ایجاد می کند و پس از جدا کردن پوست از اسکلت ناخن تغییرات مورد نیاز را اعمال می کند.

اما در جراحی بینی به روش بسته هیچ برشی بر روی کلوملا ایجاد نمی شود و تمامی برش ها در داخل بینی زده می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره روش های جراحی بینی می توانید به مقالات جامعی که تهیه شده و در وب سایت موجود است مراجعه کنید.

عمل بینی استخوانی با لیزر

امروزه موضوع جراحی بینی با لیزر ، بسیار مورد توجه قرار گرفته است و مطالب زیادی در رابطه با آن شنیده می شود اما در هنگام شنیدن این مطالب این سوال به وجود می آید که آیا با توجه به پیشرفت لیزر در علم پزشکی ، انجام جراحی بینی با لیزر امکان پذیر است ؟

لیزر ، تنها با فرستادن امواج بر روی پوست بینی می تواند جای اسکارها را برطرف کرده و تغییر رنگ در پوست بینی ایجاد کند ؛ هم چنین می توان از آن برای از بین بردن چربی بینی نیز استفاده کرد اما نه در آن حد که بتوان گفت کوچک کردن بینی گوشتی با لیزر امکان پذیر است.

جراحی زیبایی بینی با لیزر ، تنها یک شعار تبلیغاتی برای جذب مردم می باشد.

بهترین جراح بینی

انتخاب بهترین فرم بینی

بهترین فرم بینی در صورتی قابل انتخاب است که فرد تعامل بسیار خوبی با جراح خود داشته و از اصرار بیجا به او خوددای نماید.

از همین رو همه توقعات و انتظاراتی که از نتیجه جراحی بینی دارید را با در نظر گرفتن این نکته که ویژگی های منحصر به فرد بینی امکان تحقق همه انتظارات شما به جراح بینی نمی دهد، با پزشک خود در میان بگذارید.

یک پزشک خوب بهتر از هر شخص دیگری می داند که کدام فرم بینی برای صورت شما مناسب تر بوده و موجب زیبایی بیشترتان خواهد شد.

لذا بهتر است قبل از جراحی زمان دقیقی را برای انتخاب بهترین جراح بینی در شهر خود صرف نموده و سپس انتخاب فرم بینی را به ایشان واگذار کنید. پزشک با در نظر گرفتن همه فاکتورهایی که در ذیل آورده شده است، بهترین فرم بینی را برای تان انتخاب خواهد کرد.

فاکتورهایی که باید در انتخاب فرم بینی مدنظر قرار داده شوند عبارتنداز:

نوع بینی :

در فوق توضیحاتی در رابطه با انواع بینی ارائه نمودیم. طبق گفته های ذکر شده در بالا اگر صاحب بینی استخوانی باشید می توانید برای هر دو فرم طبیعی و فانتزی اقدام کنید این در حالی است که افرادی با بینی های گوشتی جز فرم طبیعی انتخاب دیگری نخواهند داشت. زیرا استخوان های ضعیف بینی های گوشتی امکان مانور زیاد در فرم دهی بینی را به جراح نداده و پوست ضخیم آن امکان مشاهده تغییرات ظریف ایجاد شده بر روی ساختمان بینی را از دیگران سلب می کند.

سلیقه بیمار :

سلیقه افراد کاملاً با یکدیگر متفاوت می باشد؛ برخی از آن ها صورت های کوچک با اجزای ظریف را زیبا دانسته و برخی دیگر معتقدند که هرچه اجزای صورت طبیعی تر باشند چهره جذاب تر خواهد بود.

بدیهی است که فرم فانتزی به سلیقه افراد دسته اول و فرم طبیعی به سلیقه افرد دسته دوم نزدیک تر است.

ویژگی های صورت :

بینی در صورتی به جذابیت و زیبایی چهره افراد اضافه خواهد کرد که بیشترین هارمونی و تناسب را با صورت اشخاص و اجزای موجود در آن داشته باشد.

تنها فرم بینی مناسب برای صورت های بزرگ، بینی طبیعی بوده اما افرادی با صورت های کوچک می توانند با توجه به سلیقه خود یکی از دو فرم طبیعی و فانتزی را انتخاب نمایند.

اشخاصی که فاصله لب و بینی شان زیاد است جداً باید از انتخاب فرم فانتزی اجتناب نمایند. زیرا نوک سربالای این نوع بینی از جذابیت آن ها می کاهد.

 

 

اقدامات قبل از جراحی بینی استخوانی

  • جراح بینی

افرادی که قصد انجام جراحی زیبایی بینی را دارند ، اولین کاری که باید انجام بدهند انتخاب یک جراح متخصص بینی می باشد زیرا جراح بینی تاثیر به سزایی در نتیجه جراحی بینی دارد بنابراین اگر افراد می خواهند نتیجه باب میلشان را از عمل زیبایی بینی دریافت کنند ، باید در انتخاب جراح بینی بسیار دقت کنند که ما در مقاله ای دیگر به طور کامل درباره آن توضیح داده ایم.

  • سوابق پزشکی

اشخاصی که می خواهند عمل زیبایی بینی انجام دهند ، باید در روز مشاوره با پزشک درباره تمامی سوابق پزشکی خود اطلاعاتی کامل به جراح بینی بدهند ، هم چنین آن ها باید درصورت داشتن حسایت دارویی نیز پزشک خود را مطلع نمایند.

  • استعمال دخانیات

بیماران باید مدتی قبل از شروع جراحی بینی ، از استعمال سیگار خودداری کنند زیرا مصرف سیگار ممکن است باعث بروز مشکلاتی در حین جراحی بینی شود.

  • مصرف الکل

کسانی که می خواهند جراحی زیبایی بینی انجام دهند ، باید از مدتی قبل از شروع جراحی بینی مصرف نوشیدنی های حاوی الکل را قطع کنند.

 

برخی دیگر از اقدامات قبل از عمل بینی

  • مصرف دارو

بیماران باید قبل از جراحی زیبایی بینی ، از مصرف داروهایی که باعث رقیق شدن خون می شود خودداری کنند ؛ زیرا این داروها امکان خونریزی در حین عمل بینی را افزایش می دهند.

در صورتی که جراح بینی ، برایتان دارو تجویز کرده است ، مصرف آن ها ضروری می باشد بنابراین بیماران باید در مصرف به موقع آن ها دقت کنند.

  • آزمایشات

بیماران قبل از جراحی بینی باید آزمایشاتی را انجام دهند که بسیار ضروری می باشد ، بنابراین در انجام آن ها سهل انگاری نکنید.

  • روز جراحی زیبایی بینی

بیمار باید از یک ساعت قبل از شروع عمل زیبایی بینی ، با یک همراه در بیمارستان حضور داشته باشد و هم چنین باید سوابق پزشکی خود را نیز به همراه بیاورد.

  • روز قبل از جراحی زیبایی بینی

بیماران به منظور رعایت بهداشت ، باید روز قبل از عمل بینی استحمام کنند.

آقایانی که قصد جراحی بینی دارند باید ریش و سبیل خود را در روز قبل از جراحی بینی بتراشند.

 

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی

  • دارو

پس از اتمام جراحی زیبایی بینی ، پزشک برای بیمار یک سری دارو تجویز می کند که بیمار باید آن ها را به موقع و به طور مرتب مصرف کند.

همانطور که بیماران قبل از جراحی بینی از مصرف داروهایی که باعث انعقاد خون می شود منع می شوند ، پس از جراحی بینی نیز باید تا مدتی از مصرف آن ها اجتناب کنند.

در صورتی که بیمار احساس درد داشت ، بدون اجازه از جراح بینی نمی تواند به منظور کاهش درد از مسکن استفاده کند او ابتدا باید با پزشک مشورت کند.

  • استعمال سیگار

سیگار از ماده ای به نام نیکوتین تشکیل شده است ، که این ماده خاصیت تشدید کنندگی ورم دارد بنابراین توصیه می شود پس از جراحی بینی تا مدتی بیمار سیگار نکشد.

  • مصرف الکل

مصرف الکل نیز مانند سیگار باعث افزایش ورم می شود بنابراین در دوره بهبودی اخلال ایجاد می کند ، پس بیمار به منظور تسریع در بهبودی بهتر است تا مدتی از مصرف نوشیدنی های الکل دار پرهیز کند.

  • رژیم غذایی

هنگامی که جراحی زیبایی بینی به اتمام رسید ، بیمار باید رژیم غذایی خود را با غذاهای نرم و آبکی شروع کند و از خوردن غذاهای سفت که نیاز به جویدن دارد خودداری کند ، زیرا بهتر است تا مدتی صورت افراد بیش از حد تحرک نداشته باشد به همین دلیل مصرف غذاهای آب دار توصیه می شود.

بهترین جراح بینی

برخی دیگر از مراقبت های بعد از جراحی بینی

سدیم و ادویه در افزایش ورم تاثیر زیادی دارند ، بنابراین جهت جلوگیری از افزایش ورم این موارد را تا مدتی از رژیم غذایی خود حذف کنید.

  • استحمام

افرادی که جراحی بینی انجام داده اند ، نباید به طور خودسرانه به حمام بروند ، بلکه باید درباره زمان مناسب جهت استحمام از پزشک خود بپرسند.

  • انجام فعالیت های روزانه

کسانی که جراحی زیبای بینی انجام داده اند ، پس از 1 هفته می توانند به انجام فعالیت های روزانه خود بپردازند اما باید تا مدتی از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنند.

  • گرما

گرما عامل تشدید کننده ورم می باشد بنابراین بیماران باید برای جلوگیری از افزایش ورم از قرار گرفتن در برابر نور خورشید پرهیز کنند.

  • انجام ورزش

بیماران پس از عمل بینی می توانند ورزش های سبک که باعث فشار آمدن به صورت نمی شود را انجام دهند اما باید تا مدتی از انجام ورزش هایی هم چون شنا خوددای کنند.

  • عطسه ، سرفه و فین

کسانی که جراحی زیبایی بینی انجام داده اند ، باید به منظور فشار وارد نشدن به بینی تا مدتی با دهان باز عطسه و سرفه کنند.

بیمار باید از فین کردن خودداری کند زیرا باعث شروع خونریزی در بینی می شود.

 

 

هزینه عمل بینی

عوامل بسیار زیادی در هزینه نهایی جراحی زیبایی بینی ، تاثیر گذاراند به همین دلیل است که قیمت های متفاوتی برای عمل زیبایی بینی وجود دارد برخی از این عوامل عبارت اند از :

  1. شرایط بیمار
  2. میزان پیچیدگی جراحی بینی
  3. تجربه جراح بینی
  4. دستمزد جراح بینی
  5. هزینه بیمارستان یا کیلینیک
  6. هزینه آزمایشات و داروها
  7. موقعیت جغرافیایی
  8. و غیره.

هزینه نهایی جراحی زیبایی بینی پس از معاینه توسط جراح بینی مشخص می گردد.

لازم به ذکر است هزینه جراحی بینی استخوانی ، نسبت به هزینه جراحی بینی گوشتی ارزان یا گران تر نمی باشد ؛ به طور کلی نوع بینی در هزینه جراحی بینی تاثیری ندارد.

هزینه جراحی بینی چقدر می باشد؟

هزینه جراحی بینی با توجه به دستمزد بهترین جراح بینی ، هزینه های بیمارستان و پرسنل آن ، هزینه متخصص بیهوشی ، هزینه آزمایشات و داروها و غیره تعیین می شود.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات