جراحی پلاستیک بینی

عمل جراحی پلاستیک بینی

جراحی پلاستیک بینی با هدف رفع ایرادات ظاهری بینی انجام می شود، افرادی که می خواهند جراحی بینی انجام دهند باید بدانند که بینی با توجه به ویژگی هایی که دارد به دو دسته بینی گوشتی و بینی استخوانی تقسیم می شود.

بینی گوشتی به بینی گفته می شود که دارای پوست ضخیم و استخوان و غضروف ضعیف بوده ، این نوع بینی در نوک بینی دارای غدد چربی بوده به گونه ای که با فشار دادن چربی از آن خارج می شود، افرادی که این نوع بینی دارند بهتر است در عمل جراحی بینی گوشتی مدل بینی طبیعی را انتخاب کنند تا بهترین نتیجه حاصل شود.

بینی استخوانی به بینی گفته می شود که دارای پوست نازک و اسکلت محکم بوده افرادی که دارای این نوع بینی بوده می توانند در عمل زیبایی بینی استخوانی مدل بینی فانتزی ، عروسکی و غیره را انتخاب کنند.

 

جراحی پلاستیک بینی

 

انواع روش های جراحی پلاستیک بینی به شرح ذیل می باشد:

جراحی پلاستیک بینی به دو روش جراحی بینی باز و جراحی بینی بسته انجام می شود.

  • جراحی بینی به روش باز

در این روش جراحی بینی یک برش کوچک بر روی کلوملا ایجاد می شود و پس از جدا کردن پوست از اسکلت بینی تغییرات مورد نیاز بر روی بینی اعمال می شود.

  • جراحی بینی به روش بسته

در جراحی بینی به روش بسته هیچ برشی بر روی کلوملا ایجاد نمی شود و تمامی برش ها در داخل بینی زده می شود.

انتخاب روش جراحی بینی را بهتر است به جراح بینی بسپارید تا او با توجه به مهارت و تجربه خود روش مناسب را انتخاب کند.

عمل زیبایی بینی با لیزر :

امروزه شاهد تبلیغات گسترده ای در خصوص عمل زیبایی بینی با لیزر هستیم که باید بگوییم هنوز علم پزشکی آن قدر پیشرفت نکرده است که بتوان با استفاده از لیزر تغییرات مورد نیاز را بر روی بینی اعمال کرد، لیزر تنها باعث صاف و شفاف شدن پوست بینی می شود.

 

جراحی پلاستیک بینی

 

مراقبت های بعد از جراحـی پلاستیک بینی

یکی از مهم ترین فاکتورهای موثر در مطلوب بودن نتیجه جراحی پلاستیک بینی ، رعایت نکات و دستورالعمل های بعد از آن می باشد که می توان به جرات گفت با کیفیت و نحوه انجام جراحی برابری می کند.

تعدادی از این نکات و دستورالعمل ها را در ادامه آورده ایم:

  • در چند ساعت ابتدایی وارد شدن هرگونه مواد غذایی اعم از نوشیدنی و مواد خوراکی موجب بروز حالت تهوع در افراد می گردد لذا از خوردن و آشامیدن به مدت 4 ساعت اجتناب کنید.
  • در دو هفته ابتدایی که هنوز بینی به طور کامل در موقعیت جدید خود تثبیت نشده است بر روی بینی چسب زده و در صورت تمایل برای کاهش سریع تر ورم بینی چسب زدن را به مدت 3 ماه ادامه دهید.
  • ماده سدیم موجب بیشتر شدن ورم بینی می شود، به همین دلیل افراد باید از خوردن غذاهای پرنمک که حاوی مقدار زیادی از این ماده هستند خودداری نمایند.
  • رژیم غذایی خود را ازمواد حاوی فیبر سرشار کرده، مصرف میوه جات، سبزیجات، ماهی و میگو را به میزان زیاد در رژیم غذایی خود بگنجانید.
  • به مدت 1 هفته غذاهای آبکی و نرم مثل سوپ استفاده کرده و به هیچ عنوان مواد غذایی سفت همچون هویج نخورید زیرا بلع این مواد نیازمند جویدن زیاد است. عمل جویدن موجب ایجاد فشار در فک بالا شده و چون فک بالا به بینی متصل است فشار به بینی منتقل و موجب تشدید آن می شود.

 

 

دیگر مراقبت های بعد از جراحـی پلاستیک بینی عبارتنداز:

  • در دو هفته اول به پهلو نخوابید زیرا امکان تحت فشار قرار گرفتن بینی در این حالت وجود دارد. برای جلوگیری از غلت زدن در هنگام خواب می توانید چند بالشت در اطراف خود قرار دهید.
  • به حالت طاقباز و به پشت دراز کشیده، سر را با قرار دادن چند بالشت در زیر آن از سطح بدن بالاتر نگه دارید.
  • برای بازیابی مجدد قوای بدنی، فرد باید به مدت 1 هفته استراحت نموده و بعد از آن به انجام فعالیت های روزمره خود بپردازد.
  • انجام ورزش های سبکی مثل پیاده روی با گذشت 2 هفته از جراحی بینی بلامانع است.
  • فرد می تواند بعد از 2 ماه انجام ورزش های هوازی، بدنسازی و شنا را از سر بگیرد.
  • بهتر است از مصرف دخانیات و استنشاق دود که در تشدید تورم و به تاخیر انداختن روند ترمیم زخم موثر است خودداری نمایید.
  • توصیه می شود استحمام در هفته اول در حضور فردی دیگر انجام شود، با این کار فرد برای شستن موها و بدن مجبور به خم شدن نمی باشد در نتیجه اسپلینت بینی خیس نشده و ورم بینی تشدید نمی شود.

هزینه جراحـی پلاستیک بینی چقدر می باشد؟

هزینه جراحی پلاستیک بینی با توجه به دستمزد بهترین جراح بینی ، هزینه متخصص بیهوشی و بیمارستان ، هزینه داروها و آزمایشات و غیره تعیین می شود.

 

 

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات