جراحی بینی ثانویه

درباره جراحی بینی ثانویه

برخی از افراد به دلیل اینکه از جراحی بینی اولیه خود رضایت داشته و دچار مشکلاتی شده اند برای رفع آن اقدام به جراحی بینی ثانویه می کنند.

این افراد بهتر است تا یک سال صبر کنند تا زخم ها و برش های ایجاد شده از جراحی بینی اولیه بهبود یابد و بعد از آن اقدام به جراحی بینی ثانویه کنند.

جراحی بینی ثانویه

پس تا بهبود برش های بینی ناشی از اولین جراحی زیبایی بینی فرد زمان کافی برای انتخاب یک جراح بینی خوب و با تجربه را دارد.

در چه مواقعی فرد اقدام به جراحی بینی ثانویه می کند؟

  • در صورتی که نوک بینی افتاده یا بیش از اندازه سربالا شده باشد.
  • در صورتی که بینی بیش از اندازه کوچک شده باشد.
  • در مواقعی که قوز روی بینی به طور کامل رفع نشده باشد.
  • سوراخ های بینی بیش از اندازه کوچک شده باشد.
  • بینی نامتقارن باشد.

ترمیم بینی عمل شده :

در برخی مواقع ایرادات بینی در صورتی که کم باشد جراح بینی با استفاده از تزریق کورتن اقدام به روتوش بینی در مطب می کند.

اما در برخی مواقع حتما بینی باید مجدد جراحی شود تا ایرادات باقی مانده از جراحی زیبایی بینی رفع شود.

 

 

جراحی بینی ثانویه چگونه انجام می شود:

جراحی بینی ثانویه به دو روش جراحی بینی باز و جراحی بینی بسته انجام می شود.

انتخاب یکی از روش های فوق به جراح بینی و میزان مهارت و تجربه او در آن روش بستگی دارد.

در جراحی بینی به روش بسته ، جراح بینی هیچ برشی بر روی کلوملا ایجاد نمی کند و تمامی برش ها در داخل بینی زده می شود، بهتر است بدانید میزان تورم و کبودی ناشی از این روش کمتر از جراحی بینی باز است.

در جراحی بینی به روش باز ، جراح بینی یک برش کوچک بر روی کلوملا ایجاد می کند و پس از جدا کردن پوست از اسکلت بینی تغییرات مورد نیاز را بر روی بینی اعمال می کند، در این روش احتمال بروز غیر قرینگی بسیار کم می باشد.

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی ثانویه :

بهتر است بدانید که اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی ثانویه نیز مانند جراحی بینی اولیه می باشد، درباره اقدامات قبل از جراحی بینی و مراقبت های بعد از جراحی بینی مقاله جامعی تهیه شده و در وب سایت وجود دارد که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به آن مراجعه کنید.

 

سوهان کشیدن بینی بعد از عمل

در بسیاری از مواقع قوز بینی بیمار بعد از جراحی زیبایی بینی ، به طور کامل بر طرف نمی شود ؛ در این صورت جراح بینی جهت رفع قوز بینی اقدام به سوهان کشی بینی او در داخل مطب می کند.

معمولا توصیه می شود سوهان کشی بینی ، بعد از گذشت 6 ماه از جراحی زیبایی بینی انجام گیرد ، این مدت زمان جهت شکل گیری نهایی استخوان بینی مورد نیاز می باشد.

بازگشت بینی گوشتی بعد از عمل

ترس از برگشت بینی های گوشتی به حالت اولیه خود ، باعث می شود بسیاری از افراد که بینی آن ها گوشتی است از انجام جراحی زیبایی بینی منصرف شوند ؛ در این باره باید بگوییم که در گذشته به علت استفاده از تکنیک های غیر استاندارد احتمال برگشت بینی های گوشتی به فرم اولیه خود وجود داشت اما در حال حاضر جراحان بینی برای انجام جراحی بینی گوشتی ، از تکنیک های جدید و استانداردی استفاده می کنند که احتمال بازگشت این نوع بینی ها را به حداقل رسانده است ؛ بنابراین در صورتی که بینی شما گوشتی است نسبت به نتیجه آن نگران نباشید.

 

 

سوالات متداول جراحی بینی

آیا احتمال برگشت قوز بینی های استخوانی ، بعد از جراحی زیبایی بینی وجود دارد ؟

خیر ، امکان برگشت قوز بینی ، بعد از جراحی زیبایی بینی غیر ممکن است.

بعد از گذشت چه مدت از جراحی بینی اولیه ، بیمار می تواند جهت انجام جراحی بینی ترمیمی اقدام کند ؟

معمولا توصیه می شود افرادی که قصد انجام جراحی بینی ترمیمی را دارند بعد از گذشت 1 سال از جراحی بینی اولیه ، جهت انجام آن اقدام کنند چرا که گفته می شود ورم های ناشی از جراحی بینی به یک سال زمان نیاز دارند تا به طور کامل بر طرف شوند و بعد از این مدت است که فرم نهایی بینی نمایان می شود.

آیا جراحی بینی ترمیمی ، سخت تر از جراحی بینی اولیه است ؟

بله ، زیرا پوست بینی بعد از انجام جراحی بینی سخت و سفت تر از حالت اولیه خود می شود و علاوه بر آن در برخی از موارد غضروف های بینی در جراحی بینی اولیه از بین رفته اند در این صورت برای انجام جراحی بینی ترمیمی ، نیاز به برداشتن غضروف از دیگر قسمت های بدن می باشد.

علاوه بر موارد فوق حساسیت بیماران در جراحی بینی ثانویه بسیار بیشتر از جراحی بینی اولیه است و همین امر انجام جراحی بینی ترمیمی را دشوار می کند.

هزینه جراحی بینی ثانویه چقدر می باشد؟

هزینه جراحی بینی ثانویه با توجه به دستمزد بهترین جراح بینی ، هزینه بیمارستان و پرسنل آن ، هزینه متخصص بیهوشی و غیره تعیین می شود.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات