اهمیت شستشوی بینی بعد از جراحی

کسانی که برای عمل جراحی زیبایی بینی مراجعه می کنند در جلسه مشاوره سوالات متعددی می پرسند که یکی از آن های شستشوی بینی بعد از جراحی می باشد. در این مقاله از دکتر آتوسا طهماسبی ، بهترین جراح و متخصص گوش و حلق و بینی خرم آباد ،  می خواهیم درباره نحوه شستشو و اهمیت تمیز کردن بینی بعد از جراحی توضیحاتی را مطرح کنیم ، برای کسب اطلاعات بیشتر ادامه مقاله را مطالعه نمایید.

اهمیت شستشوی بینی بعد از جراحی - دکتر طهماسبی

نحوه شستشوی بینی  بعد از جراحی با سرم چگونه می باشد ؟

برای شستشوی بینی شما می توانید از سرم شستشوی سدیم کلراید یا قطره و غیره استفاده کنید، برای سهولت در انجام این کار می توانید از سرنگ مخصوص استفاده کنید. به این نکته توجه داشته باشید تا زمانی که بخیه های جراحی بینی در داخل بینی وجود دارد و کشیده نشده است با دقت شستشوی بینی را انجام دهید. در هفته اول بعد از جراحی بینی بیمار هر 2 الی 4 ساعت یک بار بینی خود را بشوید بعد از آن هر8 الی 12 ساعت یک بار و با گذشت زمان میزان دفعات شستشوی بینی کاهش می یابد.

اهمیت شستشوی بینی بعد از جراحی چیست ؟

در برخی مواقع در جراحی بینی از بخیه های غیر جذبی استفاده می شود که در این صورت برای جلوگیری از بروز عفونت و ایجاد بوی بد در داخل بینی بیمار موظف است به طور مرتب با استفاده از سرم شستشوی مخصوص بینی را بشوید. همچنین بهتر است بدانید که شستشوی بینی باعث کاهش تورم بینی شده و به این ترتیب گرفتگی بینی نیز برطرف می شود.

مراقبت های بعد از جراحی بینی

مراقبت های بعد از جراحی بینی در صورتی که رعایت شود از بروز عفونت و عوارض جانبی حاصل از جراحی بینی جلوگیری می کند. بهتر است بدانید که به دست آوردن نتیجه مطلوب از جراحی زیبایی بینی نیازمند همکاری جراح بینی و بیمار می باشد به این صورت که جراح بینی تمامی نکات مربوط به مراقبت های بعد از جراحی بینی را به بیمار توضیح دهد و بیمار به طور دقیق آن ها را رعایت کند. دکتر آتوسا طهماسبی یکی از بهترین جراحان بینی درباره مراقبت های بعد از جراحی بینی مقاله جامعی تهیه نموده و در وب سایت ایشان موجود است که فرد می تواند با مراجعه به آن ها اطلاعات جامعی را به دست آورد.

هزینه جراحی بینی چقدر می باشد ؟

هزینه جراحی بینی با توجه به دستمزد بهترین جراح بینی هزینه های بیمارستان و غیره تعیین می شود.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات