جراحی چال لپ

چال لپ در برخی از افراد به طور مادرزادی و به دلیل وجود یک نقص کوچک در عضلات گونه وجود داشته و هنگامی نمایان می گردد که عضلات صورت در حرکت باشند. وجود چال لپ از دید بسیاری از افراد به جذابیت و زیبایی اشخاص افزوده و موجب زیبایی بیشتر آن ها می شود، به همین دلیل افراد بسیاری با مراجعه به جراحان زیبایی خواستار جراحی چال لپ می باشند. چال گونه را می توانید نزد دکتر آتوسا طهماسبی در خرم آباد انجام دهید.

 

جراحی چال لپ - دکتر آتوسا طهماسبی در خرم آباد

 

عمل چال لپ چگونه انجام می شود ؟

این جراحی زیبایی یک عمل ساده بوده و به صورت سرپایی و در بیشتر موارد تحت بی حسی موضعی انجام می شود.برای انجام عمل چال لپ می بایست بخشی از عضله و بافت چربی موجود در گونه برداشته شود، به همین منظور پزشک خوب در خرم اباد دکتر آتوسا طهماسبی ، اقدام به وارد نمودن یک ابزار نمونه برداری در بافت داخلی گونه نموده و با ایجاد حرکات چرخشی در این ناحیه بدون وارد کوچک ترین آسیب به پوست، سوراخ کم عمقی در زیر پوست ایجاد می گردد.

مزایای جراحی چال لپ

  • این جراحی بدون درد می باشد.
  • این چال به افراد ظاهری زیبا می بخشد.
  • این عمل  باعث جذابیت زیاد در چهره می شود.
  • امکان انجام آن به طور همزمان با جراحی نظیر سانترال لب وجود دارد.
  • جراحی چال لپ در مدت زمان کوتاهی انجام می شود و دوره ریکاوری ان نیز کوتاه است.

انواع مختلف چال گونه و تاثیرات آن بر روی چهره

چال اطراف دهان : با لبخند زدن افراد ، در راستا یا بالا تر از لب ها چال ایجاد خواهد شد ، که چهره ای جذاب و رسمی را به زیبا جویان می بخشد.

چال کشیده : این نوع چال از کنار لب بالا تا لب پایین ایجاد شده که می تواند سبب ایجاد چهره ای مهربان و جذاب شود.

چال هندی : این دسته از چال لپ ها در نواحی از استخوان گونه ایجاد می شود ، که می تواند چهره افراد را معصومانه تر و بامزه کند.

اقدامات قبل از جراحی چال لپ در خرم آباد

  1. در روز عمل جراحی لاک نزده و از داشتن زیورآلات بپرهیزید.
  2. از خوردن و آشامیدن به مدت 6 ساعت پیش از عمل چال لپ خودداری کنید.
  3. از کشیدن سیگار و قلیان به مدت 2 هفته قبل از انجام این روش اجتناب نمایید.
  4. مصرف الکل را حداقل 1 هفته قبل از انجام این جراحی زیبایی متوقف کنید.
  5. در صورت استفاده از لنز چشمی آن را در روز عمل چال لپ از چشمان خود خارج کنید.

جراحی چال لپ - دکتر آتوسا طهماسبی

مراقبت های بعد از جراحی چال لپ

  • به مدت 2 هفته، بعد از مصرف نوشیدنی یا غذا از دهانشویه استفاده کنید.
  • آنتی بیوتیک ها و داروهای تجویز شده توسط پزشک را طبق دستور مصرف استفاده کنید.
  • افراد بعد از انجام جراحی ایجاد چال لپ به اتاق ریکاوری و سپس به خانه منتقل خواهند شد.
  • بعد از انجام این روش ممکن است مقداری التهاب، کبودی و ورم در فرد ایجاد شود که کاملاً طبیعی بوده و برطرف خواهد شد.
  • در صورت احساس درد و ناراحتی تنها مجاز به استفاده از مسکن هایی هستید که پزشک اجازه استفاده از آن ها را به شما داده است.

نحوه شستشو دهان بعد از جراحی چال لپ گونه است ؟

بعد از جراحی چال لب ، شستشوی دهان با محلول ‌های ضدعفونی کننده یا محلول‌ های آنتی‌باکتریال به شدت توصیه می ‌شود. این محلول‌ ها می ‌توانند شامل موارد زیر باشند :

 

محلول آب و نمک : این محلول به عنوان یک ضدعفونی کننده رایج برای شستشوی دهان بعد از جراحی چال لب شناخته می شود ؛ زیرا این محلول در منزل به راحتی توسط فرد قابل ساخت خواهد بود. برای آماده‌ سازی این محلول ، یک فنجان آب گرم را با یک قاشق چایخوری نمک مخلوط کرده و سپس از آن استفاده کنید.

 

محلول کلرهکسیدین : این یک ضدعفونی کننده قوی است که با خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی دارد که می ‌تواند در کنترل عفونت ‌ها و پیشگیری از گسترش میکروب‌ ها کمک کند در نتیجه خطر ایجاد عفونت بعد از جراحی به حداقل خواهد رسید .

 

محلول پراکسید هیدروژن : این محلول به صورت مخلوط با آب استفاده می ‌شود و معمولاً با درصد های مختلفی در دسترس است ، اما در موارد بالینی ، معمولاً درصد پراکسید هیدروژن معمولاً بین ۰.۵ تا ۳ درصد استفاده می‌ شود. محلول پراکسید هیدروژن از طریق آزادسازی اکسیژن ، باعث ایجاد مواد فعال آنتی‌ باکتریال می‌ شود که به شکل کف پاک کننده‌ ای بر روی بافت ‌ها اثر می‌ گذارد.

 

بعد از شستشوی دهان با محلول موردنظر ، نحوه مسواک زدن بعد از جراحی چال لب باید با دقت انجام شود تا به منطقه جراحی آسیب نرسد. مراقبت از نواحی زخم شده و توجه به نحوه مسواک زدن بسیار مهم است از همین رو از مسواک نرم استفاده کنید و منطقه جراحی را با دقت و با حرکات نرم و ملایم بشویید.

عوارض جراحی چال لپ

عوارض این جراحی بسیار نادر می باشد اگرچه این امکان وجود دارد که افراد این عوارض را تجربه کنند.برخی از این عوارض شامل موارد زیر هستند:

  • اسکار
  • قرمزی و تورم
  • آسیب به عصب صورت
  • عدم تقارن چالهای لپ با یکدیگر
  • عفونت این مشکل با مصرف داروهای انتی بیوتیک کاملا قابل پیشگیری می باشد
  • خونریزی از ناحیه جراحی این مساله با مصرف داروهایی که پزشک برایتان تجویز می کند قابل کنترل است

در صورتی که عوارضی از این قبیل را تجربه کردید باید بلافاصله دکتر را از این مساله با خبر کنید.ممکن است که دچار عفونت شده باشید در صورتی که هرچه سریع تر عفونت شناسایی شود به راحتی می توانید مورد درمان قرار بگیرید و تا این عفونت در خون پخش نشده و دچار مشکل جدی دیگری نشده اید آنرا برطرف کنید. اسکار خیلی به ندرت اتفاق می افتد اما از جمله عوارض این جراحی به شمار می رود.همچنین این امکان وجود دارد که نتیجه دلخواهتان را پس از عمل بدست نیاورید معمولا عمل ترمیمی برای این جراحی بسیار مشکل است.

هزینه عمل چال لپ در خرم آباد با دکتر طهماسبی

هزینه جراحی چال لپ به دستمزد پزشک ، هزینه بیمارستان یا کلینیک و موارد متعدد دیگر نیز بستگی دارد ، که شما زیبا جویان عزیز با مراجعه به پزشک می توانید از هزینه نهایی آن مطلع شوید.

سوالات متداول

  • آیا محل کاشت چال لپ بعد از جراحی باقی می ماند ؟

خیر ، به هیچ عنوان نگران باقی ماندن محل اسکار بعد از جراحی چاله گونه های خود نباشید ، چراکه تمامی تغییرات و برش ها از نواحی داخل دهان ایجاد شده و هرگز در چهره نمایان نمی شود.

  • کدام دسته از زیبا جویان کاندیدای مناسبی برای جراحی چال لپ می باشند ؟

به طور کلی افرادی که دارای سلامت جسمانی می باشند ، می توانند به راحتی برای این پروسه زیبایی اقدام کنند. همچنین با توجه به آن که این پروسه کم تهاجم بوده خطری را برای زیبا جو به همراه نداشته و بکارگیری از آن برای افراد محدودیتی ندارد. البته در صورت انجام این پروسه ، جراح تمامی جوانب را به صورت کاملا دقیق بررسی خواهد کرد ، سپس پروسه ایجاد تغییرات را آغاز می کند.

  • آیا جراحی چال لپ به بیهوشی نیاز دارد ؟

این پروسه زیبایی در مقایسه با دیگر جراحی های زیبایی ، از جمله تکنیک های زیبایی سبک و بسیار کم تهاجم به شمار می رود. به همین منظور جراح در حالت عادی از بیهوشی استفاده نمی کند و این پروسه زیبایی را ترجیحا با بی حسی موضعی به پایان میرساند.

  • آیا داشتن چال گونه بدون انجام جراحی امکان پذیر است ؟

ممکن است با جست و جو در اینترنت چندین تکنیک برای به وجود امدن چال گونه بدون جراحی چال لپ بیابید در صورتی که تمامی این تکنیک ها موقتی می باشند اما جراحی یک روش کاملا دائمی است.

  • آیا میتوانم خودم عمق و محل ایجاد چال روی لپ را مشخص کنم ؟

قبل از انجام جراحی چال لپ ، پزشک خوب در خرم اباد دکتر طهماسبی در مورد محل و میزان فرورفتگی چال از شما سوال خواهد کرد. جای چال به صورت دقیق مشخص شده و به شما نمایش داده میشود. بهتر است که آنچه مد نظر دارید را به پزشک اعلام کرده و در آخر با توجه صلاح دید جراح، در این مورد تصمیم بگیرید.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری