تفاوت جراحی بینی استخوانی و گوشتی

تفاوت جراحی بینی استخوانی و گوشتی

افرادی که برای جراحی بینی اقدام می کنند بهتر است بدانند که بینی بر حسب ساختار و پوست به دو نوع بینی گوشتی و بینی استخوانی تقسیم شده است و عمده تفاوت جراحی بینی استخوانی و گوشتی به همین علت است.

 

تفاوت جراحی بینی استخوانی و گوشتی

 

تفاوت جراحی بینی استخوانی و گوشتی به شرح ذیل می باشد:

بهتر است بدانید بینی گوشتی دارای پوست ضخیم و استخوان ضعیف می باشد در حالی که بینی استخوانی دارای پوست نازک و استخوان محکم می باشد، همین موضوع سبب تفاوت در جراحی زیبایی بینی در این دو نوع بینی شده است.

افرادی که دارای بینی استخوانی هستند، می توانند در جراحی بینی استخوانی ، مدل بینی های فانتزی یا عروسکی ، مدل بینی طبیعی ، مدل بینی شبیه به یک عکس را انتخاب کنند.

افرادی که دارای بینی گوشتی هستند در جراحی بینی گوشتی معمولاً جراحان بینی به آن ها توصیه می کنند مدل بینی طبیعی را انتخاب کنند، چرا که با توجه به مشخصات بینی این مدل بینی بهتر بوده و نتیجه ایده آل حاصل می شود.

گاهی در جراحی بینی گوشتی برای اینکه جراح بینی بتواند تغییرات بهتری بر روی بینی اعمال کند، پیوند غضروف یا گرافت گذاری انجام می دهد، در حالی که بینی استخوانی برای جراحی بینی نیازی به گرافت گذاری ندارد.

از دیگر تفاوت های این دو نوع بینی می توان به میزان کبودی و تورم بعد از جراحی بینی اشاره کرد که تورم و کبودی در جراحی بینی گوشتی بیشتر از جراحی بینی استخوانی می باشد.

 

تفاوت جراحی بینی استخوانی و گوشتی

 

تشخیص نوع بینی :

باید گفت به طور معمولا تمامی افراد توانایی تشخیص نوع بینی را دارند اما در مواقعی که بینی استخوانی دارای پوست نازک ولی قوی باشد باعث می شود نوک بینی پهن و افتاده به نظر آید و با بینی گوشتی اشتباه گرفته شود.

اما به این نکته توجه داشته باشید که تشخیص نوع بینی برای یک جراح بینی خوب و باتجربه کار دشواری نیست و به راحتی می تواند این دو نوع بینی را از یکدیگر تشخیص دهد.

یکی از راه های تشخیص بینی گوشتی این است که با دو انگشت خود بینی را فشار دهید در صورتی که از حفره های ریز موجود بر روی بینی چربی خارج شد بینی گوشتی می باشد.

هزینه جراحی بینی چقدر می باشد؟

هزینه جراحی زیبایی بینی با توجه به موارد ذیل تعیین می شود:

  • دستمزد بهترین جراح بینی
  • هزینه بیمارستان و متخصص بیهوشی
  • هزینه آزمایشات و عکسبرداری ها
  • هزینه داروها و جلسات معاینه و غیره.

دکتر آتوسا طهماسبی
جراح و متخصص گوش و حلق و بینی – پلاستیک بینی
جراحی های سر و گردن

( جراحی بینی – جراح بینی – جراحی زیبایی بینی – جراحی بینی گوشتی )

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات