تاثیر جراحی بینی در بویایی

تاثیر جراحی بینی در بویایی

تاثیر جراحی بینی در بویایی : جراحی زیبایی بینی جزء پرطرفدارترین جراحی های زیبایی می باشد کسانی که قصد انجام عمل جراحی بینی را دارند پیش از اقدام به جراحی به جراح بینی مراجعه کرده و مشاوره می کنند.

در جلشسه مشاوره بیمار انتظارات خود را از جراحی بینی به بهترین جراح بینی گفته و درباره عوارض جراحی بینی با او صحبت می کند.

از جمله مواردی که افراد از آن به عنوان عوارض جراحی بینی شکایت می کنند می توان به تاثیر جراحی بینی در بویایی و بوي بد بيني بعد از عمل اشاره کرد.

در این مقاله می خواهیم درباره تاثیر جراحی بینی در بویایی توضیحاتی را مطرح کنیم، برای کسب اطلاعات بیشتر ادامه مقاله را مطالعه نمایید.

تاثیر جراحی بینی در بویایی به شرح ذیل می باشد:

از آن جا که عمل جراحی بینی در محدوده خارج از اعصاب و حس بویایی انجام می شود هیچ آسیبی به پایانه های عصب بویایی وارد نمی کند.

پس این سوال در ذهن شما ایجاد می شود که علت کاهش بویایی بعد از جراحی بینی چیست؟ باید بگوییک که علت این کاهش حس بویایی به دلیل تورم بینی بعد از جراحی بینی می باشد که مانع از رسیدن مولکول ها به اعصاب بویایی می شود.

بهتر است بدانید که بازگشت حس بویایی زمانی اتفاق می افتد که تورم بینی از بین برود.

 

تاثیر جراحی بینی در بویایی

 

درمان تاثیر جراحی بینی در بویایی :

بیمار بهتر است از سرم شستشوی بینی بعد از جراحی زیبایی بینی استفاده کند تا لخته های موجود در داخل حفره ای بینی از بین رفته و به مرور زمان تورم بینی کاهش یابد.

در مواقعی کاهش بویایی و گرفتگی بینی پس از گذشت چند هفته بهبود نیافتد برای درمان گرفتگی بینی بعد از عمل زیبایی و بهبود بویایی از اسپری کورتن دار استفاده کنید، این نوع اسپری باعث کاهش تورم مخاط بینی می شود.

حس بویایی پس از گذشت چه مدتی بهبود می یابد؟

تحقیقات در این زمینه نشان داده است که برگشت حس بویایی بعد از عمل بینی در 86% افراد پس از 6 ماه اتفاق می افتد و این مدت یک حد مطلوب محسوب می شود.

بوي بد بيني بعد از عمل جراحی زیبایی بینی :

از علائم عفونت بینی بعد از عمل جراحی بینی می توان به بوي بد بيني بعد از عمل جراحي بيني اشاره کرد.

عفونت بینی و بوی بد بینی بعد از جراحی زیبایی بینی به دلیلی باقی ماندن بخیه های غیر جذبی در داخل بینی می باشد، این بخیه ها یک راه باریک بین فضای داخل بینی و زیر پوست ایجاد می کند که سبب ورود میکروب ها و در نهایت بروز عفونت می شود.

دکتر آتوسا طهماسبی

جراح و متخصص گوش و حلق و بینی – پلاستیک بینی جراحی های سر و گردن

( جراحی بینی – جراح بینی – جراحی زیبایی بینی – جراحی بینی گوشتی )

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات