عمل جراحی بینی استخوانی

همه چیز در مورد عمل جراحی بینی استخوانی

افرادی که برای انجام جراحی زیبایی بینی مراجعه می کنند بهتر است بدانند که عمل بر روی دو نوع بینی گوشتی یا استخوانی انجام می شود، در این مقاله می خواهیم به عمل جراحی بینی استخوانی بپردازیم.

بینی استخوانی به بینی گفته می شود که دارای پوست نازک و اسکلت و غضروف محکم باشد، کسانی که دارای این نوع بینی هستند معمولا برای برطرف کردن مشکلات ذیل به بهترین جراح بینی مراجعه می کنند.

  • افتادگی نوک بینی
  • قوز روی بینی
  • انحراف یا کجی بینی
  • و غیره.

 

عمل جراحی بینی استخوانی

 

عمل جراحی بینی استخوانی چگونه می باشد؟

در جراحی بینی استخوانی ، جراح بینی با توجه به مهارت و تبحر خود یکی از روش های جراحی بینی باز یا جراحی بینی بسته را انتخاب می کند.

در جراحی بینی به روش باز جراح بینی یک برش کوچک بر روی کلوملا ایجاد می کند و پس از جدا کردن پوست از اسکلت بینی جدا کرده و تغییرات مورد نیاز را بر روی بینی اعمال می کند.

اما در جراحی بینی به روش بسته هیچ برشی بر روی کلوملا ایجاد نمی شود و تمامی برش ها در داخل بینی زده می شود.

عمل بینی استخوانی با لیزر

امروزه شاهد تبلیغات گسترده ای در خصوص جراحی زیبایی بینی با لیزر هستیم که باید بگوییم هنوز علم پزشکی در حوزه لیزر آنقدر پیشرفت نکرده است که بتوان با لیزر تغییراتی در اسکلت بینی ایجاد نمود، لیزر تنها باعث صاف و شفاف شدن پوست بینی می شود.

 

 

اقدامات قبل و بعد از عمل جراحی بینی استخوانی

رعایت اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی مهم ترین عاملی است که فرد باید بداند و با رعایت آن ها بهترین نتیجه را از انجام آن به دست آورد.

  1. بیمار باید به مدت دو هفته قبل از جراحی زیبایی بینی از داروهای رقیق کننده خون همچون وارفارین و آسپرین ، داروهای رقیق کننده خون و غیره استفاده نکند.
  2. آقایان پیش از مراجعه برای جراحی زیبایی بینی ریش و سبیل خود را بتراشند و بانوان بدون آرایش صورت مراجعه کنند.
  3. به مدت 8 ساعت قبل از جراحی بینی چیزی میل نکرده و ناشتا برای جراحی بینی مراجعه کنید.
  4. آزمایشاتی را که جراح بینی تجویز نموده است به طو رمرتب انجام دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مراقبت های قبل و بعد از عمل جراحی بینی به مقاله مربوط به آن مراجعه کنید.

مراقبت های بعد از عمل جراحی بینی استخوانی

رعایت نکات و دستورالعمل های اشاره شده در ذیل تاثیر بسیار زیادی در هرچه بهتر سپری شدن دوران نقاهت افراد، حاصل شدن بهترین نتایج برای آن ها و همچنین کاهش احتمال بروز عوارض حاد ناشی از جراحی در آن بیماران می شود.

تغذیه

از جمله عوامل بسیار موثر در کاهش تورم و کبودی ناشی از جراحی بینی تغذیه صحیح می باشد. از همین رو:

  • طی 4 ساعت ابتدایی که بدن تحت تاثیر مواد بیهوشی قرار دارد و وارد شدن مواد غذایی به معده می تواند منجر به بروز حالت تهوع در افراد شود از خوردن و آشامیدن خودداری کنید.
  • افراد بعد از گذشت 4 ساعت و در صورت احساس تشنگی می توانند کمی آبمیوه طبیعی یا آب بنوشند.
  • طی چند روز ابتدایی به هیچ عنوان غذاهای سفت همچون ته دیگ یا خیار میل نکنید. هضم این مواد غذایی نیازمند جویدن زیاد است، این کار به فک بالا و در نهایت بینی فشار وارد کرده و موجب بیشتر شدن تورم بینی می گردد.
  • تا حد ممکن رژیم غذایی خود را از ماهی، میگو و مواد غذایی حاوی فیبر فراوان همچون میوه، سبزیجات، آبمیوه های طبیعی و تازه غنی کنید.
  • سدیم موجود در نمک و مصرف برخی غذاها موجب تشدید تورم موجود در بینی و سایر نواحی می شود. از همین رو تا مدت زمان تعیین شده توسط پزشک از مصرف مواد غذایی پرنمک و پر ادویه همچون فست فود بپرهیزید.

 

 

فعالیت

  • به مدت 1 هفته استراحت نمایید؛ در این مدت زمان تنها مجاز به انجام کارهای شخصی خود بوده و نباید استراحت مطلق داشته باشید زیرا این کار موجب بروز یبوست در شما می شود.
  • از انجام فعالیت های و ورزش های سنگین خودداری کنید.
  • سر خود را به سمت پایین خم نکنید؛ با این کار گردش خون در ناحیه سر و صورت تان زیاد شده و این امر موجب بیشتر شدن ورم بینی می شود.

فعالیت جنسی

  • بهتر است افراد به مدت 2 هفته از برقراری رابطه زناشویی بپرهیزند زیرا رابطه جنسی با ترشح هورمون های هیجان که موجب تشدید تورم بینی می شوند همراه است.
  • همچنین بعد از دو هفته در موقعیت هایی اقدام به برقراری رابطه جنسی کنید که سر و صورت تان تحت فشار قرار نگیرد.

خوابیدن

  • حتماً به پشت و به صورت طاقباز خوابیده و در زیر سرتان دو یا چند بالشت قرار دهید. این کار در روند کاهش تورم تسریع ایجاد می نماید.
  • از خوابیدن به پهلو و به روی شکم خودداری نموده و برای جلوگیری از غلت زدن ناخواسته در خواب در اطراف خود بالشت بگذارید.

 

 

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات