انجام عمل بینی گوشتی
آیا بینی گوشتی را می توان عمل کرد؟
تیر ۱۰, ۱۳۹۶
علت عدم رضایت از عمل زیبایی بینی
تیر ۱۹, ۱۳۹۶

شاخک بینی چیست ؟

انجام جراحی شاخک بینی1

شاخک بینی چیست ؟

در دو طرف بینی هر فردی شاخک هایی وجود دارد در واقع قفسه های بینی محسوب می شود. شاخک هایی که در وسط بینی و همچنین در قسمت پایینی بینی قرار دارند شاخک های اصلی هستند که به صورت طبیعی کوچک و بزرگ می شوند و شاخک بینی نامیده می شوند.

زمانی که فردی دچار عفونت یا سرماخوردگی می شود شاخک بینی بزرگ می شود. بزرگ شدن شاخک ها به دلیل عبور جریان خون از آن ها است. عبور جریان خون از شاخک به دلیل مبارزه با عفونت صورت می گیرد.

همچنین هنگامی که فردی دچار آلرژی می شود شاخک ها رنگ پریده و متورم می شوند.

معمولا بزرگ شدن شاخک بینی توسط عکسبرداری مشخص می شود و در حالت معمولی قابل تشخیص نیست. زیرا امکان دارد زمانی که بیمار به پزشک مراجعه می کند دچار تورم بینی شده باشد.

انجام جراحی شاخک بینی

جراحی شاخک بینی

برای جراحی شاخک بینی معمولا 3 روش وجود دارد. در روش اول زمانی که شاخک وسطی راه تخلیه شده سینوس ها را گرفته باشد با برداشتن مقدار کمی از شاخک به طوری که مژک های برداشته شده کم باشد مشکل را برطرف می کنند.

در روش دوم، که باعث می شود کارایی بینی حفظ شود و همچنین مژک ها باقی می مانند به این ترتیب است که جراح یک برش ایجاد می کند و سپس لایه مخاطی بینی که همان پوست شاخک می باشد را به سمت بالا می برد. این روش به روش کاهش زیر مخاطی شاخک ها معروف است.

روش سوم روشی است که به وسیله اسید و یا لیزر شاخک ها اصلاح می شوند. به این ترتیب فضاهای خالی در بینی از بین می رود. البته تنها ایرادی که در این روش وجود دارد این است که باعث می شود مژک های مفید داخل بینی از بین بروند. البته در این روش تنها بافتی که در قسمت زیرین شاخک ها قرار دارند از بین می رود اما در جراحی هایی که به این روش انجام شده مشخص شده که در بعضی از بیماران کارایی مژک های بینی از دست رفته است.

دکتر آتوسا طهماسبی متخصص گوش و حلق و بینی و متخصص عمل  زیبایی بینی است. وی در زمینه عمل زیبایی مهارت و تجربه فراوانی دارند.