عمل برجسته کردن گونه
عمل برجسته کردن گونه (پروتز گونه)
فروردین ۳۱, ۱۳۹۶
علائم انحراف تیغه بینی
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۶

جراحی لوزه سوم

لوزه سوم یک غده لنفاوی است که قسمت حلق بینی و یا پشت بینی واقع شده است. محل قرارگیری لوزه در ناحیه ی انتهای حلق است و ایمنی بدن راتامین می کند. بنابراین لوزه سوم در بدن همه انسان ها وجود دارد.

به طور کلی دو لوزه در حلق وجود دارد و لوزه به دلیل متشکل بودن از نسوج لنفاوی و قرار گرفتن در پشت لوزه های دیگر، لوزه سوم نامیده می شود.

اگر بنا به دلایلی لوزه در بچه ای بزرگ تر از حد معمول باشد باید توسط پزشک مورد جراحی قرار بگیرد و از گلوی بیمار خارج شود.

چون لوزه سوم وظیفه ایمنی بدن را به عهده دارد و در برابر میکرب ها و التهاب ها مقاومت می کند ممکن است این مقاومت به صورت افزایش حجم در لوزه سوم بروز کند. این عارضه می تواند مشکلاتی از قبیل تنگی مجرای گلو و نیز افزایش عفونت سبب شود.

عفونت مکرر سینوس ها و التهاب بینی از دیگر مشکلات بزرگ شدن لوزه است.

افزایش حجم لوزه سوم در مدت طولانی می تواند فشار خون را نیز بالا ببرد. بدین گونه که شب ها هنگام خواب اکسیژن کافی به بدن نمی رسد و قلب خون بیشتری را به درون رگ ها پمپاژ می کند و به این ترتیب فشار خون بالا می رود.

در این حالت اگر پزشک تشخیص دهد که جراحی برای بیمار لازم است باید این کار انجام شود. زمان مناسب برای انجام جراحی لوزه در هفته دهم از تولد نوزاد است. عمل لوزه معمولا عمل راحتی است و با بیهوشی عمومی توام می باشد. بعد از عمل بیمار به راحتی به وضعیت اولیه خود باز می گردد و نگرانی بابت این موضوع وجود ندارد.

لوزه سوم