جراحی بینی گوشتی در خرم آباد

رینوپلاستی بر روی دو نوع بینی انجام می شود ، بینی گوشتی و بینی استخوانی ، بسیاری از افراد که قصد جراحی بینی گوشتی در خرم آباد را دارند سوالاتی از جمله : بینی گوشتی چه مشخصاتی دارد ؟ مزایای انجام این جراحی بینی در خرم آباد چیست ؟ تفاوت عمل بینی گوشتی و بینی استخوانی چیست ؟ و سوالاتی دیگر در ذهن شان ایجاد می شود ، در این مقاله از دکتر آتوسا طهماسبی ، بهترین جراح بینی خرم آباد ، قصد داریم به صورت مفصل به این سوالات بپردازیم پس با ما همراه باشید.

 

جراحی بینی گوشتی - دکتر آتوسا طهماسبی در خرم آباد

 

مشخصات بینی گوشتی

  • بینی گوشتی به بینی گفته می شود که دارای استخوان و غضروف ضعیف و پوست ضخیم باشد.
  • نوک این نوع بینی پهن بوده و دارای غدد چربی فراونی در آن ناحیه می باشد.
  • اکثر ایرادات این نوع بینی در اطراف دیواره سوراخ بینی و نوک بینی است.

زیبا جویان به چند روش می توانند بینی گوشتی خود را جراحی کنند ؟

رینوپلاستی طبیعی : با استفاده از تکنیک نچرال در جراحی بینی گوشتی در خرم آباد ، پزشک توجه بسیاری به رفع مشکلات تنفسی بیمار دارد و در صورت لزوم و به خواسته بیمار مقداری فرم بینی را تغییر می دهد. همچنین در این تکنیک ساختار بینی تغییر بسیار زیادی نخواهد کرد و تنها ایرادات بسیار بارز نیز بهبود پیدا می کنند.

رینوپلاستی فانتزی : یکی از پرطرفدار ترین روش های عمل رینوپلاستی به صورت فانتزی و یا به اصطلاح عروسکی در میان خانم ها و عده ای از آقایان می باشد. این تکنیک با ظرافت بالا و همراه با قوسی زیاد در پل بینی و کوچک شدن ساختار کلی جراحی بینی گوشتی انجام می شود.

رینوپلاستی نیمه فانتزی : این روش ترکیبی از تکنیک های جراحی بینی طبیعی و فانتزی است که قوس روی پل بینی این افراد در مقایسه با روش عروسکی ، بسیار کمتر است ، در واقع نه به شدت بینی عروسکی خواهد بود و نه تغییرات به اندازه بینی طبیعی بسیار کم و ناچیز می باشد.

مزایای جراحی بینی گوشتی در خرم آباد چیست ؟

  • جراحی باعث تقارن صورت می شود.
  • سبب زیباتر شدن ظاهر بینی می شود.
  • جراحی سبب افزایش اعتماد به نفس افراد می شود.
  • باعث بهبود کیفیت زندگی افراد می شود.

نحوه جراحی بینی گوشتی چگونه می باشد ؟

جراح بینی خوب در خرم آباد ، پس از معاینه بینی و تجویز آزمایشات و بررسی سوابق بیماری و مصرف دارویی فرد ، تاریخ عمل بینی گوشتی او را تعیین می کند. جراح در روز جراحی بینی گوشتی در خرم آباد با استفاده از روش باز یا بسته ایرادات بینی فرد را برطرف می نماید. در حین جراحی ، جراح تمامی انتظارات بیمار از جراحی زیبایی بینی گوشتی را مد نظر قرار می دهد.

  • جراحی به روش باز

در جراحی به روش باز یک برش کوچک بر روی کلوملا ایجاد می شود و پس از جدا کردن پوست از بینی تغییرات مورد نیاز بر روی بینی اعمال می شود.

  • جراحی به روش بسته

در جراحی به روش بسته هیچ برشی بر روی کلوملا ایجاد نمی شود و تمامی برش ها در داخل بینی می باشد.

بهتر است افراد با بینی گوشتی در چه سنی برای جراحی مراجعه کنند ؟

سن مناسب جراحی بینی گوشتی در خرم آباد در هر فردی با توجه به مشکلات تنفسی و موارد دیگر متفاوت خواهد بود ، در نتیجه مراجعه به پزشک بهترین گزینه برای دست یابی به زمان مناسب جراحی بینی می باشد. اما نکته مهم جهت اقدام به رینوپلاستی بینی های گوشتی اتمام سن بلوغ می باشد. به این منظور که باید رشد اسکلت صورت و بینی کامل شود تا فرد دچار بهم ریختگی ساختار بینی نشود. اما به طور کلی سن مناسب برای عمل بینی های گوشتی بین 17 الی 18 سال بوده و تا حدود 45 الی 50 سال مناسب می باشد.

نکته : در سنین بالاتر از 50 سال با توجه به افزایش خطرات بیهوشی و به علت کمبود بافت غضروفی در بدن عمل جراحی با ریسک بالا و نتایج نا مطلوبی همراه خواهد بود.

 

جراحی بینی گوشتی در خرم آباد - دکتر آتوسا طهماسبی

 

عمل بینی گوشتی با لیزر

امروزه شاهد تبلیغات گسترده ای در خصوص جراحی بینی گوشتی در خرم آباد با لیزر هستیم باید بگوییم که هنوز علم پزشکی آنقدر پیشرفت نکرده است که بتوان با لیزر تغییراتی را در اسکلت بینی ایجاد کرد ، تنها راه برای رفع ایرادات ظاهری بینی جراحی می باشد و لیزر تنها باعث صاف و شفاف شدن پوست می شود.

تفاوت بینی استخوانی و بینی گوشتی چیست ؟

اصلی ترین تفاوت بینی استخوانی و بینی گوشتی در ساختار اسکلتی و پوست می باشد و همین امر باعث تفاوت جراحی بینی استخوانی و بینی گوشتی شده است. افرادی که دارای بینی استخوانی هستند به دلیل ویژگی های این نوع بینی می توانند ، جراحی فانتزی ، طبیعی و جراحی شبیه به یک عکس انجام دهند. اما افرادی که بینی گوشتی دارند به دلیل ویژگی های آن توصیه می شود جراحی بینی گوشتی طبیعی در خرم آباد انجام دهند.

کدام نوع فرم بینی برای بینی های گوشتی مناسب است ؟

به هنگام مراجعه جهت جراحی بینی گوشتی در خرم آباد ، از جانب جراح به شما توصیه خواهد شد که در کنار تصمیمات واقع گرایانه خود از انتخاب فرم بینی فانتزی و نیمه فانتزی بپرهیزید. عمل بینی گوشتی یک اقدام جراحی زیبایی با پیچیدگی و حساسیت های بالایی همراه است ، که بهتر است افراد آن را در نظر داشته باشند. استخوان ضعیف با استحکام کم هرگز کاندیدای مناسبی برای تحمل فرم بینی کوچک همراه با نوک باریک و سربالا نخواهد بود ، بنابراین پزشک توصیه می کند انتخاب اول بیمار جراحی به روش طبیعی باشد.

نکته : اما برخی از پزشکان با توجه به جراحی های متعددی که انجام داده اند مهارت کافی را در عمل بینی فانتزی خواهند داشت ، که با نتیجه ای فوق العاده رضایت بخش همراه است. تنها لازم است به پزشکی مراجعه کنید که تجربه کافی در عمل بینی گوشتی داشته باشد.

 

جراحی بینی گوشتی در خرم آباد - دکتر آتوسا طهماسبی

 

آیا بینی گوشتی برگشت پذیر است ؟

در گذشته افراد بر این باور بودند که بینی گوشتی بعد از عمل قابل بازگشت به شکل اولیه خود است و جراحی تاثیری بر چهره و فرم بینی آن ها نمی گذارد. اما باید گفت امروزه با پیشرفت علم پزشکی ، در جراحی های بینی گوشتی با تقویت غضروف بینی و تغییر در شکل آن دیگر جای نگرانی نیست و افراد می توانند با خیال آسوده جراحی انجام دهند و به نتیجه ایده آل برسند. اما این افراد باید دید واقع بینانه و انتظارات معقولی از جراحی بینی گوشتی در خرم آباد با دکتر آتوسا طهماسبی ، داشته باشند.

چگونه غضروف بینی های گوشتی را جراح تقویت می کند ؟

با توجه به ضعف موجود در غضروف بینی های گوشتی ، در اکثر مواقع نیازمند تقویت بیشتر می باشند. تقویت غضروف این دسته از بینی ها به استحکام بیشتر ساختار بینی و پیشگیری از افتادگی نوک بینی کمک بسیار زیادی می کند. جراح بینی با تجربه و حاذق در برخی مواقع با برداشت غضروف و حتی اصلاح غضروف سعی در تقویت بیشتر ان دارد. در واقع این فرایند سبب می شود ، تا غضروف استحکام بیشتری داشته باشد و تیغه بینی زیبا جو صاف و متوازن شود. در طی جراحی بینی گوشتی در خرم آباد و تقویت غضروف ، جراح بینی غضروف ها را از برخی نواحی برداشته و به قسمت های مورد نیاز اضافه می کند ، لازم به ذکر است که در صورت نبودن غضروف به میزان کافی طی جراحی رینوپلاستی ، جراح از غضروف لاله گوش یا دنده بیمار بکار خواهد گرفت.

 

جراحی بینی گوشتی در خرم آباد - دکتر آتوسا طهماسبی

 

بهترین جراح بینی گوشتی در خرم آباد

برای انجام جراحی بینی گوشتی در خرم آباد ، به این نکته توجه داشته باشید که حتما به بهترین دکتر عمل بینی گوشتی در خرم آباد مراجعه کنید تا نتیجه ایده آلی را از جراحی به دست آورید. برای انتخاب جراح خوب و با تجربه می توانید به مقالات مربوط به بهترین جراح بینی خرم آباد که تهیه شده و در سایت موجود است مراجعه کنید و با مطالعه آن اطلاعات جامعی در خصوص معیارهای انتخاب یک دکتر عمل بینی خوب و ویژگی ها او به دست آورید.

فیلم جراحی بینی گوشتی

شما عزیزان در این بخش می توانید فیلم بینی های گوشتی و استخوانی را که در آن دکتر آتوسا طهماسبی صحبت نموده اند مشاهده کنید.

پوست ضخیم چه تاثیری بر روند جراحی زیبایی بینی دارد ؟

ضخامت پوست یک مولفه تعیین کننده در نتیجه جراحی بینی گوشتی در خرم آباد است که دارای تاثیرات بسیار زیادی می باشد. ضخامت پوستی که بینی را پوشش می دهد ، می تواند در شکل ظاهری نهایی و نتیجه به دست آمده از عمل ، ایفای نقش کند. پوست ضخیم باعث می شود که کانتور بینی کمتر نشان داده شود و به این ترتیب پروسه جراحی نیز پر چالش تر خواهد شد. چارچوب غضروفی و استخوانی بینی و تغییراتی که در حین جراحی در آنها ایجاد شده است ، با پوست بینی نازک ، بهتر نشان داده می شود و به همین دلیل ، می توان از جراحی بینی استخوانی ، نتیجه بهتری را به نسبت بینی های گوشتی انتظار داشت . در حالیکه ، پوست ضخیم به مانند پوششی قطور ، این زیبایی ها را در پس خود پنهان می کند. در طول پروسیجر جراحی بینی گوشتی ، جراح بینی با مد نظر قرار دادن ضخامت پوست بینی ، دستاورد جراحی را که بتواند به بهترین شکل ممکن این نقطه ضعف را مهار کرده و بهترین نتیجه ممکن از فرایند جراحی به دست دهد ، به کار می گیرد.  البته در برخی مواقع و با توجه به مهارت بالای جراح بینی ، حجم بسیار زیادی از ضخامت پوست افراد کاسته خواهد شد تا نتیجه بهتری داشته باشد. اما به طور کلی در صورتی که جراحی بینی خود را به یک پزشک حاذق بسپارید ، شاهد نتایج بسیار مطلوبی حتی از جراحی بینی گوشتی خود نیز خواهید بود. بنابراین اگر بینی گوشتی دارید نگران نباشید چراکه یک جراح رینوپلاستی حاذق می تواند بینی ایده آلی را برای شما عزیزان خلق کند و سبب کسب رضایت شما عزیزان از پروسه جراحی بینی شود.

اقدامات قبل از جراحی بینی گوشتی به شرح ذیل می باشد

  1. بیمار باید روز قبل از جراحی استحمام کند.
  2. در روز عمل ، بهتر است بیماران لباس های آزاد و دکمه دار بپوشند.
  3. به مدت دو هفته از مصرف الکل و استعمال دخانیات جدا پرهیز نماید.
  4. بهتر است بانوان ، هنگامی که جهت انجام جراحی به کلینیک مراجعه می کنند آرایش نداشته باشند.
  5. آقایان پیش از مراجعه برای جراحی ، ریش و سبیل خود را بتراشند و بانوان بدون آرایش صورت مراجعه کنند.
  6. حتما پیش از مراجعه برای جراحی بینی گوشتی در خرم آباد ، حتما یک الی دو همراه با خود داشته باشید.
  7. فردی که قصد انجام عمل بینی گوشتی در خرم آباد ، را دارد باید پزشک را از سوابق پزشکی خود مطلع کند.
  8. در صورتی که شما مدت طولانی است که از داروی خاصی استفاده می کنید باید به دکتر بینی خود بگویید.
  9. اولین و حساس ترین اقدام قبل از عمل ، انتخاب جراح می باشد بیماران باید به هنگام انتخاب جراح بینی گوشتی خوب در خرم آباد بسیار دقت کنند.
  10. بیمار به مدت دو هفته قبل از عمل جراحی زیبایی بینی گوشتی بهتر است از داروهای رقیق کننده خون همچون وارفارین و غیره استفاده نکند.
  11. آزمایشاتی را که جراح بینی تجویز نموده است را به طور کامل انجام داده و نتیجه آن را برای بررسی بیشتر به پزشک نشان دهید.
  12. اگر جراح ، برای بیمار دارویی تجویز کرده باشد بیمار نباید در مصرف آن ها سهل انگاری کند و باید آن ها را سر ساعت مصرف کند.
  13. شخصی که اقدام به انجام عمل زیبایی بینی گوشتی ، می کند باید در رابطه با حساسیت های دارویی خود به جراح اطلاعات بدهد.
  14. بهتر است شما 1 ساعت قبل از شروع عمل ، در بیمارستان حضور داشته باشید هم چنین باید تمامی آزمایشات خود را نیز با خود بیاورید.

مراقبت های بعد از جراحـی بینی گوشتی به شرح ذیل می باشد

  1. بینی را به طور مرتب شستشو دهید تا دچار عفونت نشود.
  2. داروهایی را که پزشک تجویز نموده است راس ساعت استفاده نماید.
  3. از رفتن به مکان ها شلوغ که امکان برخورد ضربه با بینی وجود دارد خودداری کند.
  4. تا یک هفته بعد از عمل بینی گوشتی در خرم آباد از انجام فعالیت های ورزشی اجتناب کند.
  5. بهتر است بیماران در روزهای اول پس از جراحی ، در رژیم غذایی خود غذاهای نرم و آبکی قرار دهند.
  6. پس از جراحی ، فین کردن باعث خونریزی بینی می شود بنابراین از انجام این کار خودداری کنید.
  7. افرادی که جراحی ، انجام داده اند باید تا مدتی از انجام فعالیت های سنگین پرهیز کنند.
  8. بیماران باید هنگام خوابیدن جهت بلندتر شدن سر از بدن ، دو بالش در زیر سر خود قرار دهند.
  9. بهتر است بیماران پس از جراحی به منظور فشار وارد نشدن به بینی به پشت و به طور طاق باز بخوابند.
  10. بیمار به مدت دو هفته بعد از جراحی از داروهای رقیق کننده خون ، الکل و استعمال دخانیات خودداری کند.
  11. بیماران باید پس از جراحی بینی گوشتی در خرم آباد ، با دهان باز عطسه و سرفه کردن کنند تا به بینی فشار نیاید.
  12. کسانی که عمل بینی گوشتی در خرم آباد ، انجام داده اند تا مدتی نمی توانند از عینک طبی و آفتابی استفاده کنند.
  13. بیمارانی که جراحی ، انجام داده اند باید تا مدتی از مصرف سیگار و الکل پرهیز کنند زیرا این موارد باعث به وجود آمدن اخلال در دوره بهبودی می شود.
  14. بیمار باید تا مدتی پس از عمل جراحی ، سدیم و ادویه را از رژیم غذایی خود حذف کنند زیرا این موارد تشدید کننده ورم می باشند.
  15. معمولا بیماران پس از گذشت 3 روز از جراحی ، می توانند به حمام بروند اما نظر دکتر بینی گوشتی خوب در خرم آباد ، بپرسید.
  16. اشخاصی که جراحی ، انجام داده اند حداقل تا 1 ماه اجازه انجام ورزش شنا را ندارند زیرا این ورزش باعث ایجاد فشار بر بینی می شود.
  17. شما باید بعد از عمل زیبایی بینی گوشتی ، از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید اجتناب نمایید زیرا گرما باعث افزایش ورم بینی می شود.

 

جراحی بینی گوشتی در خرم آباد - دکتر آتوسا طهماسبی

 

مزایای چسب زدن به بینی گوشتی

بعد از انجام جراحی بینی گوشتی در خرم آباد با دکتر طهماسبی ، به مدت 2 ماه توصیه به استفاده از چسب بینی می شود. در واقع استفاده از چسب بعد از عمل به کاهش تورم بینی و همچنین فرم گیری بهتر بعد از جراحی کمک زیادی می کند. از آنجایی که بینی های گوشتی به دلیل ضخامت پوست بعد از عمل دچار تورم زیادی می شوند ، لازم است برای مدت زمان طولانی تری از چسب استفاده شود. فشار ناشی از چسب که به بینی در طول روز وارد می شود به ساختار جدید بینی کمک زیادی می کند. در صورتی که پوست چربی دارید ، توصیه می شود حتما از چسب های ضد حساسیت که برای این منظور در داروخانه ها به فروش می رسد ، استفاده نمایید تا دچار حساسیت ، جوش و قرمزی در سطح بینی نشوید. حتما در هنگام تعویض چسب برای مدتی اجازه دهید پوست هوا بخورد و سپس مجدد به بینی خود چسب بزنید. بعد از گذشت دو ماه در صورتی که هنوز بینی شما متورم بود ، می توانید فقط در هنگام شب ها از چسب بینی استفاده نمایید و دیگر در طول روز نیازی به استفاده از چسب نیست.

 

عمل بینی گوشتی چه محدودیت هایی دارد ؟

پوست ضخیم و غضروف های ضعیف و همچنین استخوان های بینی که استحکام کافی را ندارد مانع از ایجاد تغییرات وسیع در پروسه جراحی می شود. به همین دلیل بهتر است در جراحی بینی گوشتی در خرم آباد تغییرات زیادی اعمال نشود. برای جلوگیری از افتادگی بینی و برگشت بینی به فرم اولیه ، باید از برداشتن بافت و غضروف ها به میزان زیاد خودداری شود. در تکنیک جدید عمل بینی گوشتی در خرم آباد ، غضروف های نوک بینی به کمک غضروف هایی که از نواحی دیگر بینی برداشته می شود ، تقویت خواهد شد و بدین ترتیب نتایج جراحی برای طولانی مدت حفظ می شود.

عوارض جراحـی بینی گوشتی چیست ؟

در صورتی که برای انجام جراحی زیبایی بینی گوشتی به بهترین جراح بینی گوشتی در خرم آباد یا شهر سکونت خود مراجعه کنید و مراقبت های قبل و بعد از آن را رعایت نمایید دچار هیچ عارضه ای نخواهید شد. تنها عارضه جراحی تورم ، آبریزش و گرفتگی بینی باشد که امری طبیعی محسوب شده و به مرور زمان رفع می شود و جای نگرانی وجود ندارد.

هزینه عمل بینی گوشتی در خرم آباد چقدر می باشد ؟

هزینه جراحی بینی گوشتی در خرم آباد با توجه به دستمزد بهترین دکتر بینی گوشتی ، هزینه بیمارستان و پرسنل آن ، هزینه متخصص بیهوشی ، هزینه آزمایشات و داروها و غیره تعیین می شود.

چگونه گوشتی بودن بینی تشخیص داده می شود ؟

هرچند که داشتن پوست ضخیم و نرم بودن غضروف ها از مشخصه های اصلی بینی های گوشتی است اما تشخیص بینی گوشتی همیشه آسان نیست. ممکن است برخی افراد پوست ضخیمی داشته باشند اما غضروف های بینی آن ها از کیفیت خوبی برخوردار باشد و یا گاه برخی افراد هرچند که غضروف های ضعیفی دارند ، اما پوست بینی آن ها تقریبا نازک است. این دسته از افراد نسبت به فردی که پوست بینی ضخیم همراه با غضروف ضعیفی دارند ، نتیجه بهتری از انجام جراحی بینی گوشتی در خرم آباد با دکتر آتوسا طهماسبی ، دریافت می کنند. چگونگی نوع بینی با معاینه توسط جراح بینی گوشتی خوب در خرم آباد مشخص خواهد شد. بر اساس ویژگی های بینی نتیجه عمل زیبایی بینی قابل پیش بینی می باشد. به همین دلیل است که ممکن است برخی افرادی که دارای بینی های گوشتی هستنند زمانی که به پزشک مراجعه می کنند و یا عکس های خود را برای مشاوره برای پزشک ارسال می کنند با این پاسخ رو به رو می شوند که بینی شما تغییر زیادی نمی کند و بهتر است جراحی نشود. با این وجود تصمیم گیری نهایی بر عهده فرد متقاضی بوده اما لازم است منطقی باشد و انتظار زیادی از نتیجه جراحی زیبایی بینی نداشته باشد.

کاهش چربی در عمل بینی گوشتی

در پروسه جراحی بینی گوشتی در خرم آباد می توان با خارج کردن غدد چربی که در ناحیه نوک بینی قرار دارد به زیبایی بیشتر بینی کمک کرد این کار به مهارت و دقت زیادی نیاز دارد و موجب کاهش بافت های نرم بینی می شود. برداشتن چربی های بینی موجب نازک تر شدن ضخامت پوست بینی های گوشتی می شود. در برخی موارد می توان برای کمک به نازک شدن پوست بینی ، به بینی کورتون تزریق نمود. تزریق این دارو در لایه های عمیق پوست انجام می شود.

 

جراحی بینی گوشتی در زاهدان - دکتر طهماسبی

تزریق کورتون به بینی گوشتی

این دارو خاصیت ضد التهابی داشته و در شرایط خاص برای کمک به کاهش ورم و التهاب ناشی از جراحی بینی گوشتی در خرم آباد ، به بینی تزریق می شود. به صورت کلی تزریق این دارو به افرادی که روند کاهشی التهاب و تورم بینی آن ها بعد از عمل به کندی پیش می رود ، افرادی که عمل ترمیمی بینی انجام داده اند و افرادی که پوست نوک بینی آن ها ضخیم است ، پیشنهاد می شود. تزریق کورتون به بینی به از بین بردن و یا جلوگیری از ایجاد اسکار نیز کمک کرده و تورم و التهاب بینی را در بازه زمانی کوتاهی کاهش می دهد.

کورتون به کدام قسمت بینی گوشتی تزریق می شود ؟

معمولا در ناحیه ای از بینی که دارای بیشترین تورم بعد از جراحی بینی گوشتی در خرم آباد است ، تزریق کورتون صورت می گیرد. به صورت کلی ناحیه سوپرا تیپ یا نوک بینی بعد از عمل دچار تورم زیادی می شود. عواملی مثل سن ، جنس پوست ، روش جراحی از دیگر مواردی هستند که در میزان ورم و التهاب بینی بعد از عمل تاثیر دارند. تزریق کورتون در بیمارانی که از بزرگی نوک بینی و یا قسمت بالایی بینی خود رنج می برند ، می تواند تاثیرات خوبی داشته باشد و به بهبودی و زیبایی بیشتر بینی کمک کند.

تا چند مرتبه می توان به بینی بعد از جراحی کورتون تزریق کرد ؟

میزان تزریق و تعداد دفعات تزریق کورتون به بینی بعد از جراحی بینی گوشتی در خرم آباد ، به نوع بینی ، شرایط فرد بستگی دارد. ممکن است برخی از افراد با یک بار تزریق به نتیجه خوبی دست پیدا کنند ؛ این در حالی است که عده دیگر به تعداد دفعات بیشتری از تزریق دارو نیاز پیدا می کنند. با این حال محدودیت های خاصی برای تزریق این دارو وجود دارد و تزریق بیش از اندازه می تواند به بافت های بینی آسیب وارد کرده و موجب بیش از اندازه نازک شدن پوست ، تغییر رنگ پوست و ایجاد حفره هایی روی بینی شود.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات