جراحی بینی به روش باز

اگر شما نیز کاندیدای جراحی زیبایی بینی هستید ، بی شک اصطلاحاتی همچون جراحی بینی به روش باز یا بسته را از جراح بینی خود یا اطرافیان شنیده اید ! حتما فکر شما را مشغول کرده است که کدام پروسه برای شما بهتر و با نتیجه ای عالی همراه است ، اما آیا اطلاعات کافی از این دو تکنیک جراحی دارید ؟ می دانید که بهترین روش برای آغاز فرآیند جراحی بینی درخرم آباد در شما عزیزان ، با توجه به نوع بینی استخوانی و گوشتی کدام است ؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید ، تا اطلاعات مورد نیاز خود را طی رینوپلاستی به روش باز به دست آورید. بهترین جراح و متخصص گوش و حلق و بینی در خرم آباد دکتر آتوسا طهماسبی با ارائه این مطلب به شما عزیزان کمک می کند تا با این روند جراحی بیشتر اشنا شوید.

 

جراحی بینی به روش باز - دکتر آتوسا طهماسبی در خرم آباد

جراحی بینی به روش باز با چه اهدافی انجام می شود ؟

امروزه از جراحی بینی برای از بین بردن و رفع ایراداتی که در عملکرد بینی و ظاهر افراد اختلال ایجاد نموده اند استفاده می شود. جراحی بینی با اهداف درمانی که به آن جراحی درمانی بینی نیز گفته می شود با از میان بردن ایرادات و مشکلات مادرزادی یا مشکلات ایجاد شده در اثر سوانح، به بهبود عملکرد طبیعی و تنفسی بینی کمک می نماید. از جمله مشکلات عملکردی بینی می توان به انحراف بینی ، پولیپ بینی و غیره اشاره کرد. جراحی بینی با اهداف زیبایی که به آن جراحی زیبایی بینی نیز گفته می شود با از بین بردن و رفع ایرادات موجود در ظاهر بینی همچون قوز، موجب زیباتر شدن افراد می گردد.

انواع بینی

بینی ها با توجه به میزان ضخامت پوست و استخوان های شان به دو نوع استخوانی و گوشتی تقسیم می گردند که ممکن است جراحی بینی به روش باز برای آن ها انجام شو.

بینی گوشتی : بینی های گوشتی دارای پوست ضخیم که دارای غدد چربی هستند تشکیل شده و استخوان های آن ها نازک و ضعیف می باشد.به دلیل ضعیف بودن استخوان های بینی های گوشتی اغلب از گرافت برای جراحی کردن این نوع از بینی و فرم دهی آن استفاده می گردد.

بینی استخوانی : بینی های استخوانی از پوست نازک و مرغوبی تشکیل شده و میزان ضخامت استخوان های آن ها زیاد می باشد.

 

 

جراحی بینی به روش باز چگونه انجام می شود ؟

در این روش جراحی زیبایی بینی ، جراح بینی در لرستان دکتر طهماسبی برای اینکه دید بهتری برای اعمال تغییرات بر روی بینی داشته باشد یک برش کوچک بر روی کلوملا ایجاد می کند. پس از ایجاد برش جراح بینی پوست بینی را از اسکلت جدا کرده و با حفظ عملکرد بینی ، تغییرات مورد نیاز را اعمال می کند. پس از اتمام تغییرات بر روی بینی پوست بخیه زده می شود. فرد بهتر است نگران باقی ماندن جای بخیه نباشد، چرا که مرور زمان رفع شده و قابل مشاهده نیست.

کدام دسته از افراد کاندیدای مناسبی برای جراحی بینی به روش باز می باشند ؟

برخی افراد پس از کسب اطلاعات کافی از پروسه جراحی بینی باز ، اسرار دارند تا روند جراحی آن ها نیز با این تکنیک انجام شود ، اما ما به شما زیبا جویان عزیز توصیه می کنیم اگر به دنبال دست یابی به نتیجه عالی از پروسه رینوپلاستی خود می باشید ، بهتر است انتخاب نوع جراحی را به جراح بینی بسپارید و از پا فشاری در این زمینه خودداری کنید. یکی از بهترین کاندیدا های این تکنیک افراد با بینی های استخوانی ، به خصوص بینی های گوشتی می باشند. در واقع بینی های گوشتی با وجود چربی بسیار زیاد و عدم وجود استحکام کافی در ساختار استخوانی و دیگر ویژگی های آن ها لازم است با دقت و تمرکز بالایی جراحی شوند ، حتی در برخی مواقع و با توجه به نیاز افراد به انجام پروسه پیوند غضروف تنها با جراحی بینی باز امکان پذیر بوده ، که از ویژگی های خارق العاده این روش می باشد . اغلب افراد با بینی استخوانی با توجه به پوستی نازک و استحکام بالای استخوان در صورتی که مشکلات موجود در ساختار و تنفس آن ها بسیار زیاد باشد ، این تکنیک جهت کسب رضایت زیبا جو به نتایج عالی از رینوپلاستی بسیار مناسب می باشد.

 

جراحی بینی به روش باز - دکتر آتوسا طهماسبی در خرم اباد

 

جراحی بینی باز چه مزایایی دارد ؟

جراحی بینی به روش باز ، بهترین جراح بینی خرم آباد دکتر آتوسا طهماسبی ، دید بهتری برای اعمال تغییرات بر روی بینی دارد به همین علت احتمال بروز غیر قرینگی بسیار کم است. جراح بینی در این روش جراحی رینوپلاستی نسبت به رینوپلاستی بسته قدرت مانور بیشتری داشته و دسترسی به نوک بینی آسان تر می باشد. از این روش می توان برای جراحی بینی ترمیمی و جراحی های پیچیده استفاده کرد. در صورتی که بینی دچار بدشکلی های شدید باشد جراح بینی از این روش استفاده می کند.

جراحی بینی به روش باز بهتر است یا بسته ؟

باید پاسخ داد در گذشته بیشتر از جراحی بینی به روش بسته استفاده می شد اما امروزه اکثر جراحان بینی برای به دست آوردن نتیجه بهتر و ایده آل تر از جراحی بینی باز استفاده می کنند.

 

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی به روش باز

هر عمل جراحی با یکسری عوارض همراه است که بروز آن ها کاملا طبیعی می باشد. جراحی بینی به روش باز هم از این قاعده مستثنا نیست و بعد از آن عوارضی همچون کبودی، تورم و درد بروز می کند که واکنش بدن به برش ها و تغییراتی می باشد که در پوست و غضروف ها ایجاد شده است. برای اینکه این عوارض هرچه سریع تر برطرف شده و نتایج مطلوبی از این روش جراحی برای تان به ارمغان بیاید لازم است تا نکات مراقبتی که در ذیل به آن ها اشاره شده است را رعایت کرده و به دقت انجام دهید.

نکات مراقبتی بعد از جراحی بینی به روش باز عبارتنداز

  • بهتر است 24 ساعت ابتدایی بعد از درمان را به استراحت مطلق اختصاص داده و بیش از این زمان را به طور مطلق استراحت نکنید زیرا این امر ممکن است موجب بروز یبوست در شما یا لخته شدن خون در پاهای تان شود.
  • از جمله روش هایی که موجب کاهش هرچه سریع تر ورم بروز یافته در افراد می شود بالاتر نگاه داشتن سر از سطح بدن می باشد. از همین رو لازم است به مدت 14 روز سر خود را در هنگام دراز کشیدن و استراحت کردن از سطح بدن تان بالاتر نگه دارید.
  • به مدت 2 یا 3 روز که این مورد بسته به نظر هر پزشک متفاوت می باشد بر روی بینی و نواحی میانی صورت خود کمپرس سرد یا ژل یخ قرار دهید. این کار تاثیر زیادی در کاهش ورم، کبودی و حتی درد ناشی از جراحی دارد.

 

 

دیگر مراقبت های بعد از جراحی بینی به روش باز عبارتنداز

  • به هیچ عنوان وسایل سنگین بلند نکنید و از خم شدن اجتناب کنید. با انجام این کارها علاوه بر اینکه، در نتیجه بالا رفتن فشار خون، احتمال خونریزی بیشتر می شود بلکه ورم بینی نیز شدت می یابد.
  • محافظت از بینی در برابر هرگونه آسیب و ضربه الزامی می باشد.
  • قرار گرفتن طولانی در برابر نور خورشید با خطر ایجاد هایپرپیگمنتاسیون همراه است به همین دلیل نباید برای مدت زمان طولانی در معرض نور آفتاب قرار گرفته و باید هنگام خروج از منزل از کرم ضدآفتاب استفاده نمایید.
  • بعد از جراحی و به منظور محافظت و هرچه بهتر فرم گیری بینی ، بر روی بینی گچ یا اسپلینت قرار می گیرد که باید از خیس شدن یا ضربه دیدن آن جلوگیری نمایید. این گچ یا اسپلینت بعد از 1 هفته از روی بینی شما برداشته می شود.
  • به هیچ عنوان با استفاده از دستمال یا دست یا هر وسیله دیگری اقدام به خاراندان قاعده بینی یا سوراخ های بینی نکنید.

هزینه جراحی بینی چقدر می باشد ؟

هزینه جراحی بینی به روش بسته و باز با توجه به دستمزد جراح بینی خوب در خرم آباد ، هزینه های بیمارستان و پرسنل آن ، هزینه فتوگرافی و آزمایشات و داروها ، هزینه جلسات معاینه و غیره تعیین می شود. دکتر آتوسا طهماسبی با بهره گیری از تکنیک ظریف و مهارت عملی خود که طی سال ها تجربه کسب کرده است ، جراحی بینی به روش باز را بدون ان که اسکاری برجای ماند انجام داده و یک بینی با فرمی دلخواه و مطلوب را به مراجعه کننده خود هدیه می دهد.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات