07 مارس

جراحی انحراف بینی

جراحی انحراف بینی زمانی انجام می شود که تیغه بینی دچار انحراف شده باشد، سپتوم یا تیغه بینی به دیواره ای که بین دو حفره بینی قرار می گیرد گفته می شود.

علت به وجود آمدن انحراف بینی چیست؟

ممکن است ناحیه بینی در هنگام زایمان فشرده شده باشد.

عوامل ارثی و شرایط ژنتیکی ، برخورد ضربه با تیغه بینی از دیگر دلایل بروز انحراف بینی می باشد.

جراحی انحراف بینی

علائم انحراف بینی چیست؟

از جمله شایع ترین علائم انحراف بینی می توان به گرفتگی بینی اشاره کرد.

از علائم دیگر انحراف بینی می توان به عفونت مداوم سینوس ها و ترشح پشت بینی اشاره کرد.

در صورتی که خونریزی بینی ، دردهای صورت و سر مداوم باشد از علائم انحراف بینی محسوب می شود.

چند نوع انحراف بینی وجود دارد؟

انحراف تیغه بینی به دو صورت می باشد.

نوع اول انحراف بینی ، در این نوع قسمت پایینی تیغه بینی از محل اصلی خود جا به جا شده و باعث تنگ شدن یکی از حفره های بینی می شود.

نوع دوم انحراف بینی به این صورت می باشد که تیغه بینی شکل S یا کمانی پیدا کرده است، این عارضه باعث مسدود شدن هر دو حفره بینی می شود.

جراحی انحراف بینی به شرح ذیل می باشد:

برای درمان انحراف بینی راه های متنوعی وجود دارد که برخی از آن ها موقتی می باشد اما تنها روش درمان دائمی انحراف بینی ، جراحی انحراف بینی می باشد.

درمان گیاهی به صورت موقتی باعث بهبود تنفس فرد می شود.

استفاده از داروهایی همچون آنتی هیستامین و اسپری استروئید راه های تنفسی فرد را موقتاً باز می کند.

انحراف بینی چه عوارضی دارد؟

انرحاف بینی به دلیل اینکه راه های تنفسی را مسدود می کند و فرد مجبور است دائماً از دهان تنفس کند دچار خشکی دهان می شود.

فرد در مجراهای تنفسی خود احساس فشار و گرفتگی می کند.

به دلیل اختلال در تنفس فرد دچار اختلال در خواب می شود.

هزینه جراحی انحراف بینی چقدر می باشد؟

هزینه انحراف بینی با توجه به دستمزد جراح بینی ، هزینه های متخصص بیهوشی و بیمارستان ، هزینه های دارو و آزمایشات و غیره تعیین می شود.

جراح و متخصص گوش و حلق و بینی – پلاستیک بینی
جراحی های سر و گردن